Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare
Det är så att övre delen av mitt bröstben på högra sidan går ut en liten bit. Jag har inget minne av att det har varit så här hela mitt liv men det är precis som bröstbenet har vinklats utåt med åren eller i samband med en olycka eller liknande. Det syns inte överdrivet mycket men i samband med min sport handboll gör det ont då man ofta får en smäll rakt på en när man ska försvara. Detta gör även att bröstet lägger sig en aning fel, alltså att bröstet inte kan "börja" lika långt in mot mitten som det andra. Detta har varit ett problem för mig nu i några år och jag kommer ihåg att jag som runt 14-års ålder besökte en läkare men som då sade att det kommer växa till sig. Jag har länge funderat på om det kan ha hänt under någon fysisk aktivitet eller om det bara har växt på det viset. Jag har funderat på om det går att lösa med operation. Det kan ju vara så att min högra del av bröstkorgen helt enkelt är placerad så. Jag har aldrig kommit underfund med hur det ligger till och aldrig heller hört om ett liknande problem.
|
Det verkar som att vi har exakt likadana problem. Mitt bröstbensticker också ut vilket gör att mitt ena bröst är mer den på ena sidan. Jag tror jag har haft denna vridningen sen jag föddes. När jag har frågat skolsyster om vad det är för något har hon bara svarat att det inte kommer synas när jag väll fått bröst. Visst det syns inte lika mycket nu som när jag var liten, men jag vill veta vad felet är och jag trivs verkligen inte med denna bulan! Jag skulle också gära vilja veta om det går att göra åt det. Hoppas vi kan få ett svar. // Veronica