Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-10, 21:52   #2 (permalink)
snakepaw
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Jul 2010
Standard

Hej. Har lite samma dilemma.
Jag är snart 18 år, jag är ungefär 165 cm och lite överviktig. Jag har 75G i bh-storlek och jag tycker verkligen inte om det. Har haft problem med ryggen ett tag nu, har väldigt lätt-irriterad hud i vecken under brösten (där bh-bygeln ligger och skaver), plus att jag helt enkelt tycker att dom är för tunga, inbillar mig att det liksom "drar" i huden.
Och de är fula.

Jag älskar oxå att bada! Men jag måste ha antingen min vanliga bh (jag har bara en som passar, och den kostade över 800 kr!!) eller en alldeles för liten bikini och en sport-bh över det. Det ser hemskt ut och jag mår skit. Simply.

Jag vill väldigt gärna göra bröstförminskning, men jag är överhuvudtaget rädd då jag aldrig någonsin legat på sjukhus och jag har ingen aning om hur smärt-tålig jag är.
De stora problemen med det här är att jag har absolut inte råd (vafan, jag är student) om jag inte får hjälp från landstinget (eller vilka nu det är som hjälper till) och att det får inte på något vis stå i vägen för skolan. Ska i höst börja sista året i gymnasiet, på en väldigt krävande linje. Det fungerar inte att vara borta mer än en vecka från plugget, då har man redan halkat låångt efter. Klarar man sedan inte av final exams (det är ett internationellt program) så får man vänta ett helt år tills man får en ny chans och det är nästintill löjliga betygskrav.

Vill väldigt gärna höra om du nu påbörjar bröstförminsknings-processen, hur du upplever den och hur det går för dig.
MVH.

Senast redigerad av snakepaw den 2010-07-10 klockan 21:57
snakepaw är inte uppkopplad  
Svara med citat