Hej! Jag gjorde en kombinerad bröstförstoring och bröstlyft i slutet på juli. Beställde allt via Medica Travel och det var jättesmidigt! De skötte allt utom flygbiljetterna som jag beställde själv. De hämtar på flygplatsen/färjelägret och står sedan till förfogande dygnet runt och lämnar sedan av en vid flygplatsen i rätt tid. Däremellan kör de till olika
kliniker när det ska undersökas EKG, mammografi etc. Vill man får man guidade turer i Gdansk och skjutsas till olika stadsdelar, shoppingcenter etc vart efter man orkar och vill.
Plastikkirurgen var verkligen saklig, trevlig och gav alternativ, vi diskuterade oss fram till det bästa för min del. Hon ingav verkligen förtroende och alla
kirurger går att kolla på ett speciellt register i Polen; där måste man vara registrerad med alla sina utbildningar etc för att få jobba. Hennas jobb kan jag inte bedöma än; det ska gå 3 månader innan man ser slutresultatet.
Jag är nöjd så här långt. Åkte gräddfil med eget rum på sjukhuset och egen sjuksköterska. Fick all service jag frågade efter och de var mkt måna om mig. Alla gav noggrann info om allt och förvissade sig om att jag förstod. De pratar skaplig engelska.
Var bara förberedd på att detta är en av de smärtsammaste operationer man kan göra, speciellt om du ska lägga implantatet bakom bröstmuskeln som jag gjorde. Är man bara förberedd kan man tackla smärtan på ett bättre sätt.
Sjukvården jag mötte var förvånansvärt god; man har väl förutfattade meningar, men samtidigt opererades jag på ett större sjukhus vilket är tryggt om det skulle inträffa något.
Medica Travel har en egen hemsida; gå gärna in o kolla. Där kan du sedan ställa frågor och få svar på det du undrar över. En av de anställda som kör patienterna runt i stan är polska vilket är mkt bra då hon kan tipsa om bra ställen att besöka/äta på/shoppa etc samt vara med när man ska hämta ut läkemedel etc på apoteket vilket är bra när man behöver försäkra sig om att få rätt sort etc. Hon tipsar om hur mkt man lägger i dricks, vad som är värt att shoppa, hur man hittar det man letar efter etc.
Lycka till med ditt val : )