Hej!
Jag har varit på clinic estetic i helsinki i Finland för 11 dagar sedan, priserna där e betydligt lägre än i Sverige på smart-lipo. Jag behandlade insidan och utsidan av låren (ridbyxlår) och lite på insidan av knäna också. De har en svensk
kirurg där, han var riktigt sympatiskt och verkade väldigt smidig i händerna. Behandlingen gjorde inte ont men bedövningsfasen var lite obehaglig.
Jag hade inte särskilt ont efteråt men lite ömhet hade jag självklart, jag gick till jobbet 2 dagar efteråt o det var inga problem. Lite svullnad hade jag som varade i ca 5 dagar. Blåmärkena varade ca 1 vecka, mest på utsidan av låren, nu syns dem knappt längre.
Läkaren sög ut ca 6 dl fett sammanlagt efter att fettet smälts med lasern. Hittills är jag jättenöjd med resultatet, jag har nu betydligt mindre fett än tidigare på de behandlade ställena och ytan är helt slät o fin, små röda märken syns än efter hålen som är några millimeter. Mina "fettkuddar" jag hade på insidan av låren e borta och ridbyxlåren putar inte ut längre. För mig var smart-lipo en succe. Jag betalade 2450 euro för hela behandlingen.
Jag kan verkligen rekommendera smart-lipo. Helt klart en bra behandlingsmetod och prisvärt!
/Jenny.E
Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare
Hej!
Funderar på att göra fettsugning (smartlipo) insidan av låren. Fungerar det verkligen?! Får man äntligen den efterlängtade mellanrummet?!?
Undrar också om man kan gå direkt till jobbet (nästföljande dag) eller måste man ta ledigt ifrån jobbet i ett par dagar?!
Tacksam för svar
MVH
|