Jag förstår precis hur ni alla känner er. Själv är jag 18 år och har 75F-G.
Jag skall göra min bröstförminskning nu i början utav Maj. Så jag är väl lite smått nervös, men ser mest fram emot sommarn Juli ungefär då jag troligtvis lär kunna gå i en jättesnygg BH från h&m utan att folk glor snett på en eller att killarnas ögon ploppar ut.
För alla som vill veta hur jag fick min operation så började det med att jag ringde till Vårdcentralen och sa att jag vill ha en tid för prat om ev bröstförminskning, detta var då sommaren 2010. När jag väl kom dit så mätte vi hur mkt dem "hängde", jag fick prata om mina problem och såklart så fick jag mäta och väga mig. Då låg jag på gränsen till överviktig så jag fick råd om att gå ner bara några få kilon. Trotts detta så skickade min läkare en remiss upp till stora "sjukhuset".
Senare i Oktober/November fick jag en tid till hand- och plastikavdelningen där vi mätte "volymen", tog kort, mätte och gjorde allt som jag tidigare hade gjort hos vårdcentralen. Där blev jag godkänd för operation och blev uppsatt på väntelistan.
Nu i slutet av Mars ringde kirurgen som jag skall ha och sa att den 6e Maj skall jag opereras i Motala