Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-30, 15:06   #19 (permalink)
svensson10
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Apr 2011
Standard - ang. polands syndrom

hej! är tjej på 17 år och har en lätt form av poland's syndrom där jag saknar stora bröstmuskeln på höger sida. Jag har länge tyckt detta varit extremt jobbigt och har verkligen inte velat göra något åt det. Har haft pojkvän 3,5 år nu som det var extremt jobbigt att berätta det för. Men han har alltid stöttat mig och han hjälpte mig och tillslut blev det att jag satt på vårdcentralen(där dom inte visste vad det va) och fick en remiss till sjukhuset(då fick jag det först bekräftat att det var polands syndrom, dock visste jag det på egen hand) och senare fick en operation. Så Oktober 2010 opererade jag in ett implantat (silikon) där muskeln fattades och det blev faktiskt relativt bra.

Men är fortfarande mycket missnöjd eftersom det inte är minsta symmetri på bröstvårtorna, olik fasthet och det är en stor grop rakt in mellan lilla bröstmuskeln och själv "bröstet".

Just nu - Ringt till sjukhuset, ny remiss till läkaren för att prata om ny operation och hoppas VERKLIGEN på en till. dock blir det ju inte förrän efter sommaren..

Glad att det finns mer där ute som är som jag.
svensson10 är inte uppkopplad  
Svara med citat