Vad göra?
Jag är en tjej som föddes missbildad. Är nämligen harmynt. De har styrt hela mitt liv och jag har fått utstå massor av skit i skolåldern. Är fortfarande inte nöjd med alla mina operationer. Men i alla fall. Jag har ändå lyckats skaffa mig en helt underbar man och två fantastiska tvillingbarn. Kan ju inte bli bättre igentligen... Men innan jag fick mina barn förlorade jag mitt första barn efter en normalt gången förlossning. Barnet var sjukt och kunde inte överleva. Jag blev gravid med tvillingarna bara två månader senare. Och de har ju självklart satt sina spår med två täta graviditeter. Jag skäms så för min mage. Har fått så mycket löst skinn och jag mår illa av det. Avstår sex, beröring och att visa mig naken. Ibland går jag inte ens ut. Inga kläder sitter snyggt. Drömmer mardrömmar att jag löser problemet med en sax eller kniv.
Mitt största problem är att jag inte har råd att operera mig. Och det gör mig tokig! Jag tänker på de varje dag och hela tiden. Känner mig frustrerad. Det tär på ens inre. Och går ut över mina barn och man. Jag har varit hos en kurator för att prata om det. Men hon förstod mig inte alls. Hur gör man när man inte har råd?
|