|
|||||||
| Ansiktskirurgi - övrigt Övriga kirurgiska ansiktsingrepp. |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
Reg.datum: Jan 2012
|
Jag gjorde mellanansiktslyft och laserpeeling av ansiktet januari 2011 på Akademikliniken i Stockholm. Vården efter operationen var urusel. Jag hade olidliga smärtor men fick inte tillräcklig smärtlindring och med ansiktet som ett öppet sår skickades jag hem oförmögen att ta hand om mig själv. Två dagar efter hemkomsten vaknade jag upp på Karolinska Sjukhusets Plastikirurgimottagning dit jag kommit i ambulans som en vänlig granne tillkallat. På Karolinska fick jag effektiv smärtlindring med morfin och bra vård. Jag återsändes till Akademikliniken efter två dygn på KS för ytterligare ett dygns sluten vård.
Jag stämmer nu Akademikliniken på skadestånd för felbehandling. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Gäst
|
Citat:
Tråkigt.Men du har berättat för ak den kirurgen som opade dig att du var missnöjd? Man brukar ju få kirurgens mobil nummer eller så kan man ju ringa till sköterskorna på ak om man är i behov av det dom kan ju säkert ge råd om smärtlindring. Jag har också blivit opad på ak men bytte senare till en mindre klinik som passar mig bra. |
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
Reg.datum: Jan 2012
|
Tack för kommentar. Självklart har jag talat med kirurgen som op mig han har dock inte gjort något fel. Detta handlar om EFTERVÅRDEN på AK som är botten, t o m farlig: För det första låg jag med olidliga smärtor i ansiktet i två dygn. Sedan skickades jag hem efter två dagar OFÖRMÖGEN att ta hand om mig själv och utsattes i och med detta för fara. Det var en granne som tillkallade ambulans och jag togs till Karolinska Sjukhusets Akutmottagning där jag genast fick smärtlindring med Morfin och där jag låg kvar i två dygn och därefter ytterligare två dygn på AK. Jag kom alltså slutligen hem sex dagar efter operationen och det var så lång tid jag behövde Morfin för smärtlindring. Hemma låg obrutna förpackningar med blodförtunnande sprutor, penicillin och avsvällande läkemedel. Farligt jag kunde fått blodpropp, infektion mm komplikationer.
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Gäst
|
Citat:
Jag har opererat mig flera gånger , visst det är lite besvärligt och jag hade också jätte ont en gång när jag op brösten fick åka till akuten när jag var på resan hem med tåg efter op. Eftervården kanske inte är så bra det håller jag med om jag var själv väldigt besviken på ak och bytte klinik och kirurg. Tyckte jag fick dålig hjälp och dåligt bemötande. Men den kliniken jag bytte till är jätte trevliga och det var räddningen för mig då jag mådde väldigt dåligt innan jag hittade den och fick hjälp. Kanske är det lösningen för dig att hitta en mindre klinik med mer omsorg. |
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| VARNING!!! för Proforma | CAAU | Svenska plastikkiruger och kliniker | 29 | 2012-02-18 00:11 |
| Autonoma vänstern - varning! | Oregistrerad användare | Svenska plastikkiruger och kliniker | 5 | 2009-10-03 12:39 |
| Varning!!! | Melarin | Svenska plastikkiruger och kliniker | 3 | 2009-07-19 16:28 |
| Sophiahemmet Stockholm | mussi10 | Bröstförstoring | 0 | 2009-05-25 13:58 |
| Akademikliniken - stockholm | Oregistrerad användare | Bröstförstoring | 3 | 2007-10-24 11:22 |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:56.

Linjär visning