|
|||||||
| Ansiktskirurgi - övrigt Övriga kirurgiska ansiktsingrepp. |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#2 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej,
Jag har aldrig hört talas om ett sådant ingrepp. De flesta förändringar i ansiktkonturen uppnås ju antingen genom implantat eller injektion av en vävnadsfiller. Att det skulle finnas något "smilegropsimplantat" tvitvlar jag starkt på men kanske kan en vävnadsfiller skapa någon form av liknade effekt? Själv tycker jag inte att smilegropar gör så jättemeycket för utseendet men smaken är ju som baken....;-) |
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Gäst
|
Ett av de enklaste sätten att fuska sig till smilegropar är att helt enkelt pierca kinderna. När kinden sedan läker ihop bildas ärrvävnad i det lilla hål smycket varit i. Ärrvävnad har svårt att töja sig, och kan därför inte "följa" med huden där du ler, därför får du smilegropar av piercingen.
Det är inga stora summor pengar det handlar om, ett par hundra bara, beroende på vad piercingstudion tar. Jag vet inte hur länge smycket måste sitta i kinden för att det ska funka, men jag hade endast i mitt ena smycke i två månader, och min smilegrop är fortfarande djup och fin, så det är ju... ett tips från coachen så att säga ![]() Lycka till! |
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:36.

var glada som ni ser ut.
Linjär visning