Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare
Jag är 18 år och har ganska utstående ögon tillskillnad mot alla andra. Jag har fått sånt dåligt självförtroende pga detta och hatar att kolla mig i spegeln. Jag har även i skolan blivit kallad för bl.a. Fisherman (för dom sa att jag ser ut som en fisk med ögonen) och en annan sade att det ser ut som om ögonen ska ramla ut, och så kollar vissa på en och sen börjar dom garva, det är verkligen skitjobbigt. Snälla, vad kan man göra åt det??
|
Det är inget fel med att ha utstående ögon. Det är, som det står ovan, sött. Det är inte fel att se speciell ut. Alla människor är unika! Då vissa personer tittar snett eller kallar dig elaka smeknamn handlar det mer om dem än om dig. Det är lätt att ge sig på andra människor då man själv inte mår så bra. På gymnasiet har många dåligt självförtroende och mår dåligt. Detta kommer inte att märkas senare i livet. Folk växer upp och accepterar att alla är unika. Detsamma kommer att gälla dig. Du kommer att växa upp, ditt självförtroende kommer att öka. Du kommer att inse att utseende inte är hela världen. Du kommer också inse att andra tycker om dig som du är, både insidan och utsidan. Alla människor är fina, och de flesta har något komplex. Stå på dig!