Gammal 2007-04-24, 21:18   #1 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Unhappy För vems skull?

I veckan var jag på konsultationsbesök hos en plastikkirurg. Jag hade föranmält att jag var intresserad av att veta mer om en ny lasermetod, som enligt reklamen effektivt avlägsnar bl.a. smårynkor och solfläckar. Efter några inledande frågor om mitt hälsotillstånd, medicinintag och ev. tidigare operationer, studerade läkaren mitt ansikte och då specifikt ena ansiktshalvan, drog huden bakåt över kindbenet och området kring ögat. Därefter ställde han sin diagnos. Enligt honom behövde jag följande ingrepp för att bli nöjd: hel ansiktslyftning, laserslipning av partiet under ögonen och över läpparna samt lyft av de övre ögonlocken! Avslutningsvis delgavs jag en hisnande prislapp för den föreslagna "helrenoveringen". Gissa om jag kände mig gammal och ful när jag lämnade kliniken!

Svara med citat
Gammal 2007-04-26, 21:30   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Hur mycket är nog?

Vissa av mina svenska kollegor har tydligen tagit lite för mycket intryck av våra amerikanska kollegor verkar det som. Självklart skall vi plastikkirurger lyssna på våra patienters önskemål och med utgånspunkt i dom ge de rekommendationer vi tror på bästa sätt ger patienten den förändring han/hon eftersöker.

I ditt fall framstår det som du ställt en rak fråga avseende ett specifikt ingrepp och då handlar det i första hand om att informera om vad det aktuella ingreppet representerar för möjligheter men också lyssna på dina önskemål och informera om vilka alternativ som finns.

Tack för ordet.

Svara med citat
Gammal 2009-08-12, 14:50   #3 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Underligt

Jag har gjort många ingrepp och aldrig råkat ut ör en läkare som föreslagit något annat än det jag frågat om.

Ibland har det varit frusterande då man nä¨stan vill veta vad som "behövs" för att man ska bli "snygg"men så här i efterhand är man tacksam över att dom är så proffsiga att patienten själv ska veta vad som stör honom eller henne.

Det var en underlig läkare du råkat ut för.

Svara med citat
Gammal 2009-09-03, 13:25   #4 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
I veckan var jag på konsultationsbesök hos en plastikkirurg. Jag hade föranmält att jag var intresserad av att veta mer om en ny lasermetod, som enligt reklamen effektivt avlägsnar bl.a. smårynkor och solfläckar. Efter några inledande frågor om mitt hälsotillstånd, medicinintag och ev. tidigare operationer, studerade läkaren mitt ansikte och då specifikt ena ansiktshalvan, drog huden bakåt över kindbenet och området kring ögat. Därefter ställde han sin diagnos. Enligt honom behövde jag följande ingrepp för att bli nöjd: hel ansiktslyftning, laserslipning av partiet under ögonen och över läpparna samt lyft av de övre ögonlocken! Avslutningsvis delgavs jag en hisnande prislapp för den föreslagna "helrenoveringen". Gissa om jag kände mig gammal och ful när jag lämnade kliniken!
Det låter som den kirurg jag var hos, jag frågade om ett pannlyft/ögonbryn. Då kom allt som du beskriver med en prissumma på 160.000. jag hade tydligen så förstörd hud och såg ut som ett russin.. själv har jag alltid hört att jag har fin hy. Han såg att jag hade förstorat brösten och det hade jag minsan inte gjort hos honom. Han frågade varför jag kom dit när jag inte hade op mina bröst där. jag info honom om att innan man gör större ingrepp skall man tala med olika kirurger för att känna sig säker på ingreppet, Och det e ju jag som betalar för konsultationen.

Jag tvivlar inte en sekund på att detta är en mycket skicklig kirurg, men människor kan han inte ta. Har aldrig mått så dåligt och känt mig så ful som när jag gick därifrån.

Och detta är en av Stockholms störsa kirurger jag talar om

Svara med citat
Gammal 2010-09-05, 21:29   #5 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Jul 2010
Standard

Kan nån rekomendera en bra kirurg inom ansiktslyft?
Funderar på Kosmetisk kirurgi i Falköping, nån som har erfarenheter från den kliniken och om deras läkare är bra?
Tacksam för svar
Mvh Osäker
leagn är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies