|
|||||||
| Blygdläppsplastik Kirurgisk förändring av storleken och formen på blygdläpparna... |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#11 (permalink) |
|
Gäst
|
nu är det exakt en vecka sedan jag opererades. Op tog ca 20 min, jag fick lugnande och lokalbedövning, i början kändes det precis som om man var berusad,haha, lite kul . Sköterskan sa att sprutan i slidan skulle göra ont men minns inte när jag fick den
. op gick bra och jag fick gå tillbaka från operationsbordet.När bedövningen släppte gjorde det ont, fick smärtstilande och kändes lite bättre. Jag fasade för att kissa ( man var tvungen att kissa innan man gick hem) trodde att det skulle svida men det kändes som vanligt. sköterskan packade ner lite smärtstillande som jag fick med mig hem. tog de bara i 2 dagar sen gjorde det knappt ont. Det enda som känns är tråden dom har sytt med, ni vet där dom har klippt, det skaver lite men inget som är jätte jobbigt. Stygnen går bort av sig själva efter 10 dagar. resultatet ser bra ut och det känns jätte skönt att jag bestämde mig för att genomgå detta ENKLA ingrepp. Jag har varit jätte orolig för att det skulle bli inflammerat eller att såret inte skulle läka riktigt, men läkaren sa det att det köttet där är väldigt lätt-läkt. Tycker att ni ska kontakta dom direkt på gyn Stockholm om ni har det jobbigt. Tycker inte ni ska göra det på hos plastikkirurger och betala massa pengar för det. Mår du dåligt eller har några som helst svårigheter tycker att du ska kontakta gyn Stockholm och fråga. Jag är super nöjd och vet ni vad... jag slipper skämmas för att visa naken. // 123 |
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
Gäst
|
Citat:
Nu har det gått några månader sen jag skriv detta. Stygnen försvann inte alls efter 10 dagar utan det tog hela 4 veckor ( innan alla var borta). Blev såklart lite orolig men när jag ringde och fråga så sa dom att det var normalt. Så när stygnen försvann kändes blygläpparna ganska hårda, men nu några månader senare så är dom lika mjuka som innan. Känns så himla skönt att det inte gör ont längre när jag sitter förlänge. Rekommendera detta starkt. Råder er förs att gå till en vanlig gynmotagnig som ni ber skicka remiss. Det är på gyn mottagningen/ vårdcentralen som ni ska berätta om hur jobbigt ni tycker att det är. Då får ni op gratis + att den som utför op är utbildad i detta. Om ni har några somhellst frågor så tveka inte att skriva, jag brukar gå in och kolla då och då. //123 |
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Gäst
|
Jag är 21 år och har haft komplex med mina jättelänge
I säkert 6 år. Jag skäms för att visa mig för killar och jag skäms även för mig själv. Det är så att den ena är mycket längre än den andra. Jag får ont när jag cyklar eller har tighta jeans, det händer till och med att att den ibland kommer utanför stringtrosan. Jag har gjort två gynundersökningar i mitt liv men dom har aldrig påpekar något och inte jag heller. Har funderat på att plastikoperera mig enda sedan jag fyllde 18 men har inte haft råd att betala över 10000 kr. Har hört att man kan operera sig genom den lokala sjukvården men hur går det till? Ska jag vända mig till vårdcentralen och gynundersöka mig där för att sedan få en remiss till sjukhuset och operationen eller hur går det till? Vilka är de olika stegen? Någon som har någon erfarenhet av detta i skåne eller i malmö? vad kan man säga för att dem ska ta en på allvar och verkligen operera en? Om dom nekar en, hur gör man då? Tack för hjälpen!! /ann |
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:53.

. op gick bra och jag fick gå tillbaka från operationsbordet.

I säkert 6 år. Jag skäms för att visa mig för killar och jag skäms även för mig själv. Det är så att den ena är mycket längre än den andra. Jag får ont när jag cyklar eller har tighta jeans, det händer till och med att att den ibland kommer utanför stringtrosan. Jag har gjort två gynundersökningar i mitt liv men dom har aldrig påpekar något och inte jag heller.
Linjär visning