Gå tillbaka   Forum om plastikkirurgi & kosmetiska behandlingar > AVDELNINGAR > Plastikkirurgi > INTIMKIRURGI > Blygdläppsplastik

Blygdläppsplastik Kirurgisk förändring av storleken och formen på blygdläpparna...

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2007-10-27, 11:16   #1 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Bygdläppsförminskning

Hej, jag undrar om det är någon här som har fått sina innre blygdläppar förminskade. Förutom att där antaglingen finns en hel del blodkärl kan ju inte operationen vara speciellt svår men det hade vatt bra att veta hur ressultatet har blivit för er som gjort det. Får man ärr? Kan man få minskad känsel dom när man förstorar brösten?
Tacksam för svar

Svara med citat
Gammal 2009-06-19, 15:59   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Smile Svar!

Det var länge sen du skrev din fråga, så mitt svar kanske är lite sent..Men kanske kan det hjälpa någon!
Jag förminskade mina blygdläppar för två år sen.
Gjorde det på "Kosmetisk Kirurgi" i Jönköping.

Det är det bästa jag gjort. Tyckte det var pinsamt och jobbigt när jag beställde tid och så, men bemötandet var professionelt och trevligt!

Jag fick en lätt sövning och ingreppet gick fort. Åkte hem samma kväll.

Hade lite svårt att tex cykla ett par veckor efteråt. Varockså lite ont att sätta sig några dagar, men absolut inget som man inte stod ut med.

Resultatet utseendemässigt var otroligt bra. Inte ens jag själv kan se att jag är opererad nu. Mina komplex är ett minne bara nu och jag rekommenderar den som tycker det är ett problem med hängiga blygdläppar att göra operationen.

Spelar liksom ingen roll om andra tycker man är fånig, det är deras sak, men det är ens egen kropp o man bestämmer själv över den!
Lycka till!!

Svara med citat
Gammal 2009-08-18, 00:12   #3 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Question Pris?

Vart ligger priset på detta ungefär?
Och kostar det mindre om man bara vill förminska ena?

Svara med citat
Gammal 2009-08-27, 18:32   #4 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Smile Priset

var när jag gjorde det för ett par år sedan 9000 :-
Jag gjorde bägge så jag vet inte hur priset är för en :-)

Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 19:22   #5 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Question storlek

Vad anses som normalt stora blygläpparna?

Svara med citat
Gammal 2009-11-13, 12:59   #6 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard :)

Finns nog inget som är "normal" storlek. Man känner nog själv om dom är i vägen.
Innan operationen hängde mina inre utanför dom ytte vilket inte var behagligt alls, Därför gjorde jag operationen, vilket jag är mkt glad över

Svara med citat
Gammal 2010-06-23, 10:28   #7 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Jun 2010
Standard

Jag opererade mina inre när jag var 17 år tror jag?
Landstinget betalade, inte för att jag hade fysiska besvär utan psykiska besvär, kunde inte vara med killar osv.

Resultatet är bra tror jag? Min pojkvänn kan inte se att jag har gjort något. Och jag är väll ganska nöjd, minns vid operationen att jag ville att dem skulle ta mer, men dem sa att dem inte kunde pga känsel osv.

Man ser inte det kvinnliga könsorganet så ofta, så min kunskap om hur en kvinna *skulle se ut*, var dessvärre från dem få gånger man sätt något erotiskt som när jag läste boken : att älska som en porrstjärna av Jenna Jamsson, i sådana fall ser man oftast en vriden bild av idialet, Om man hade fått mer kunskap om hur det är där nere, tror jag inte att jag hade gjort en operation mer accepterat läget som det är.

Jag ångrar inte min operation efter som den var gratis och relativt smärtfri.
Jag har inge problem med känsel nu. Minns att läknings prossecen var ganska jobbig, luktade förjävligt och kunde inte gå på några dagar rejält svullen.

Så vill bara säga till alla unga tjejer där ute, innan ni tänker på operation, tänk på att alla är olika och ens underliv är inviduellt typ som ens hårfärg eller nått.
Se till att kika runt ordentligt på riktga bilder uttagna för fakta och kunskap om de kvinnliga könsorganet innan ni bestämmer er, det är mycket pengar.
Lily är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-09-15, 09:28   #8 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Idag var det en vecka sedan jag gjorde min blygdläppsförminskning. Är bara 18 år men har ändå tänkt på detta sedan jag var typ 13 år. Det har hämmat mig sexuellt och jag har alltid kännt mig fruktansvärt obekväm i offentliga situationer där man ska vara avklädd. En del skav vid cykling och tajta kläder också.

Tyvärr inträffade en otroligt jobbig komplikation för min del. Själva operationen gick lika bra och enkelt som vanligt. Jag åkte hem samma dag, hade inte alls särskilt ont och kände mig jättenöjd. Men sen under kvällen när jag skulle gå och lägga mig fick jag otroligt svåra smärtor. Först tänkte jag att kanske det var lokalbedövningen som släppt, men eftersom jag började svullna upp regält förstod jag att något inte var rätt. Jag blev stor som en tennisboll och kunde inte gå!!!
Tog mig in till akuten där jag jag blev inlagd och de konstaterade att ett blodkärl brustit i min ena inre blygdläpp och att de var tvugna att operera mig igen för att den inte skulle spricka! Jag fick ligga inne tre dagar och det var väldigt jobbigt för mig både psykiskt och fysiskt.

Nu en vecka efteråt har svullanden lagt sig otroligt bra men jag är fortfarande ganska orolig för det slutgiltiga resultatet och om jag tappat mycket känsel pga detta. Men det är bara att vänta och se.

Detta är vääldigt ovanligt, men hade jag vetat om att det skulle hända mig hade jag inte gjort op. Dock om resultatet blir bra så kommer jag vara nöjd, men vet inte om det estetiska egentligen är värt riskerna för känselbortfall och fula ärr... Svårt att förklara för framtida sexpartners varför man har annorlunda ärr på sina blygdläppar och kanske inte kommer njuta lika mycket som man borde?

Jag inser också nu efteråt att jag har haft en extrem fixering vid mitt könsorgan och varit så inställdsam på op att jag nochalerat alla andra tankar om eventuell acceptans utan vidare.

Nåväl, jag hoppas nu på det bästa. Och om den blygdläpp som åkt mest på stryk fortfarande ser totalt förvrängd ut efter läkning får jag kanske försöka rätta till med något litet ingrepp igen. Men det återstår att se.

Svara med citat
Gammal 2011-12-11, 13:02   #9 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Jag ska också opereras

Hej, jag har också besvär med mina inre blygläppar, en mer än den andra eftersom den är tjockare. Jag har haft lite besvär med den tjocka utav dom och tänkt på op länge. Det kan vara besväret som skabbig vid ex. Cykling.

Jag har tidigare frågat min gynekolog om det ska se ut så och hon har sagt att det ser helt normalt ut. Efter ett tag medgången jag mig för att gå till en annan gynekolog för att se om jag kunde få remiss av honom.
Så jag var där och berätta om mina problem, att det skavde när jag cyklade eller satt för länge och mycket mer och överdrev en aning. Men sen iaf när han tittade på dom så vart han lite irriterad och sa att detta ser ju helt normalt ut, men då kontrade bag med att om det nu var normalt varför hade jag då dessa besvär.
Han gick med på att skicka remiss och efter 3 veckor hårde carolinska av sig och jag fick komma dit för undersökning av en dr.

Jag åkte dit och drog min historia för honom och när han tittade mina blygläppar så sa han " jag kan verkligen förstå att du har haft besvär" då berättade jag om den Gynekologen som jag precis varit hos och att han sa att allt såg normalt ut och att han bliv nästan lite irriterad över att jag ville ha en remiss för detta. Då sa läkaren att vissa gynekologer vill inte att man ska göra op utan dom tycker att vi är skapta olika och man ska inte ändra på någonting.

Så för alla som har blivit nekade remiss råder jag att gå till en annan gynekolog och försöka få remiss därifrån och om dom frågar om ni har sökt problem för detta tidigare så svarar ni nej, så att dom dömer er " rättvist" och inte blir påverkade av den andre gynekologens beslut. Så nu väntar jag få tid för operation och jag är väldigt förväntans full. Jag är 26 år om jag nu har glömt att skriva det.

Svara med citat
Gammal 2012-01-11, 12:27   #10 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Ska opereras om 1 timme :)

Hej,
Nu ligger jag här i sjukhussängen och väntar på opration. Fått sätta på mig sjukhuskläder, personalen har lunch fram till kl 13:00. känner mig lite nervös men ändå ganska trygg. Gyn Stockholm heter mottagningen och de har ett samarbete med s:t göranssjukhus. Har fått 2 Alvedon och 1 tablett mot illamående, inte för att ja mår illa men jag tror det är i förebyggandesyfte.

Kommer att få min mens vilken dag som helst men det skulle visst inte göra nått. Så vi får hoppas att det läker fint.

Kommer att skriva mer efter operationen så ni får vara med och se hur det utveckla sig.
// 123

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies