Gammal 2007-12-07, 23:17   #1 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard 2 olika bröst

har länge funderat på att operera till mina bröst,det sägs ju att alla har olika storlekar på sina bröst men att det inte märks så mycket,men jag har 2 olika på mina det vänstra bröstet är det D kupa på och det andra är det B kupa på?mina axlar är helt i olika höjd pga detta och jag har ganska ofta ont i nacken och axeln?är det något som landstinget bekostar eller måste man stå för det själv,har hört att väntetiden är lång om landstinget går in,men inte ska man väl behöva vänta i flera år om jag har så här stor skillnad?för det sliter jupå rygg och axlar varje dag och vem ska man kontakta angående detta?tacksam för svar

Svara med citat
Gammal 2008-03-19, 10:42   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Har exakt samma problem....Nåt jag mår mycket dåligt av! Vart vänder man sej???

Svara med citat
Gammal 2009-01-10, 17:11   #3 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Om skillnaden i volym är större än 25% kan man enligt av Sveriges Kommuner och Landstings fastställda normering för bröst-kirurgi få förminskning av det större bröstet utförd vid landstingssjukhus.

Hans Nettelblad
Docent i plastikkirurgi

Svara med citat
Gammal 2009-01-10, 18:39   #4 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Smile Vilket bra initiativ!

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
Om skillnaden i volym är större än 25% kan man enligt av Sveriges Kommuner och Landstings fastställda normering för bröst-kirurgi få förminskning av det större bröstet utförd vid landstingssjukhus.

Hans Nettelblad
Docent i plastikkirurgi
Vill bar säga hur roligt det är att se att det finns plastikkirurger som investerar av sin tid för att hjälpa oss konsumenter på traven! Tänk om fler läkare var så omtänksamma. Tack!

Svara med citat
Gammal 2009-01-17, 20:04   #5 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Jag fyller sjutton om någon månad och jag har också olika storlekar på mina bröst. Över 50% skillnad. Detta är något som inte kommer rätta till sig, eftersom mina bröst har växt klart, har pratat med läkare om detta. Jag har blivid lovad en operation bekostad av landstinget. Jag var på konsulation i höstas, men ska för säkerhetsskull göra en till. Operationen komer utföras senare i vår skulle jag tro. Jag är sååå glad att jag snart äntligen kan vara stolt och tycka om min kropp!

Detta har hänt:
Vår 08: Var hos läkaren på mitt lokala lasarett om detta. Fick en väntetid på 1.5år för att komma på konsulation. Tyckte att detta skulle ta allt för lång tid och ringde och frågade om något annat.
Höst 08: Vart skickad vidare till en plastikmottagning i Stockholm. Var på konsulation.
Vår: förhoppningsvis operation

Svara med citat
Gammal 2009-01-18, 11:43   #6 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Question Grattis!

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
Jag fyller sjutton om någon månad och jag har också olika storlekar på mina bröst. Över 50% skillnad. Detta är något som inte kommer rätta till sig, eftersom mina bröst har växt klart, har pratat med läkare om detta. Jag har blivid lovad en operation bekostad av landstinget. Jag var på konsulation i höstas, men ska för säkerhetsskull göra en till. Operationen komer utföras senare i vår skulle jag tro. Jag är sååå glad att jag snart äntligen kan vara stolt och tycka om min kropp!

Detta har hänt:
Vår 08: Var hos läkaren på mitt lokala lasarett om detta. Fick en väntetid på 1.5år för att komma på konsulation. Tyckte att detta skulle ta allt för lång tid och ringde och frågade om något annat.
Höst 08: Vart skickad vidare till en plastikmottagning i Stockholm. Var på konsulation.
Vår: förhoppningsvis operation
Gud va skönt och roligt att höra ifrån någon som faktiskt själv fått en operation finansierad av landstinget. Var det svårt/omständigt?

Vart skall du operera dig?

Svara med citat
Gammal 2011-07-09, 10:44   #7 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Jul 2011
Standard

Jag har också väldigt stor skillnad på mina bröst
Jag är 17 år just nu och mår piss utav detta... det skilljer flera storlekar från varandra... vad ska man vända sig ?
Ninni00 är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies