Gå tillbaka   Forum om plastikkirurgi & kosmetiska behandlingar > AVDELNINGAR > Plastikkirurgi > BRÖSTKIRURGI > Bröst - övrigt

Bröst - övrigt Övriga trådar inom ömnet bröst.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-06, 23:59   #1 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Kille, 16 år. Styrketränar & saknar bröstvävnad! Bröstimplantat!

Hejsan. Nu när jag har börjat styrketräna och försökt fixa fram min kropp så har jag mer och mer börjat bry mig om mitt ena bröst. Hela min familj misstänker att jag fattas en bröstvävnad i höger bröst.
Jag hade därför tänkt o visa er en bild hur det ser ut.

Jag har som sagt börjat träna riktigt seriös styrketräning och undrar såklart om ett bröstimplantat stoppar mig från träningen?

Som sagt, disskutera.. vad tycker ni osv?

http://img381.imageshack.us/my.php?i...sc00280tt6.jpg

Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 15:20   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

vad säger ni? :/
  Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 17:52   #3 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Lightbulb Muskelfästet kanske

Hej,

Det ser ut att kunna ha att göra med att ditt muskelfäste är förskjutet i det högra bröstet. Eftersom man placerar bröstimplantat för män bakom bröstmuskeln är det inte säkert att det kommer att dölja problemet.

Injektioner av Macrolane mellan huden och muskeln kanske däremot skulle funka för att fylla ut "glappet". Om det är muskelfästet kanske du borde korrigera det med en en operation dock...
  Svara med citat
Gammal 2009-01-10, 16:02   #4 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Saknar pectoralis

Du kille 16 år,

På Din bild är det ganska tydligt att inte bara "bröstet" saknas utan hela Din stora bröstmuskel finns inte. Man ser att främre armhålevecket saknas. Detta kallas " Inkomplett Poland's syndrom" och är en slags lättare missbildning. Blir sällan särskilt bra av implantat.......

Hans Nettelblad
Docent i plastikkirurgi
  Svara med citat
Gammal 2009-02-09, 13:51   #5 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
Du kille 16 år,

På Din bild är det ganska tydligt att inte bara "bröstet" saknas utan hela Din stora bröstmuskel finns inte. Man ser att främre armhålevecket saknas. Detta kallas " Inkomplett Poland's syndrom" och är en slags lättare missbildning. Blir sällan särskilt bra av implantat.......

Hans Nettelblad
Docent i plastikkirurgi
Så det går inte att ordna?
  Svara med citat
Gammal 2009-03-21, 22:45   #6 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
Så det går inte att ordna?
Nej, du får nöja dig med ett såkallat "cp-bröst".
  Svara med citat
Gammal 2009-05-29, 09:53   #7 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Hejsan
Vill först börja med att kommentera svaret "CP-bröst". Inte särskilt roligt och framför allt enormt ointelligent och totalt empatilöst.
Har själv Polands syndrom där jag helt saknar höger bröstmuskel. Tränar också en hel del och det man måste vara noga med är att inte göra allt för mycket rörelser där stora bröstmuskeln är inblandad. Detta leder till uppbyggnad av kompensationsmuskler som gärna vill dra rygg och axlar sneda. Så håll koll på och var noga med att hela tiden se vad din träning åstadkommer. Kan vara så att du måste träna vissa muslker helt isolerat.

Lycka till

Robban 43 år
  Svara med citat
Gammal 2009-08-11, 01:15   #8 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Okej tack, det har jag inte tänkt på men har ännu inte upplevt problemet..

Du har aldrig tänkt på en operation och har det varit jobbigt för dig genom vissa saker i livet pga detta?

Jag är bara 17år och jag mår verkligen inte bra med det.
  Svara med citat
Gammal 2009-08-12, 10:12   #9 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Hejsan igen
Jodå, jag gick igenom en plastikoperation när jag var 17 för att jag tyckte att det var genant med saknad muskel. Problement var att jag har för starka antikroppar och kroppen stötte genast bort inlägget (silikon). Så det enda jag har kvar idag är et stort ärr.
Idag är det absolut inget jag tänker på. Visst kollar folk lite men det har jag slutat att bry mig i. Alla har vi defekter mer eller mindre. Men jag förstår hur du känner dig.
  Svara med citat
Gammal 2009-09-02, 14:39   #10 (permalink)
?????
Gäst
No Avatar

Standard Fy fan!

Du som måste trycka ner en 16 årig kille kan inte må bra själv, du är en väldigt elak och ursäkta ordvalet, ett jävla as.

Kille 16, du borde i alla fall gå till läkare och kolla upp vad som kan göras. Kolla gärna med flera olika experter och se om de har samma svar. Lättare för en läkare att bedöma det om han får se det på riktigt, känna på det och då komma med en analys.

Och skit i alla idiotiska kommentarer från personer som inte ens kan stå för vilka det är. Jag tror det kommer lösa sig för dig!
  Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies