Gå tillbaka   Forum om plastikkirurgi & kosmetiska behandlingar > AVDELNINGAR > Plastikkirurgi > BRÖSTKIRURGI > Bröstförminskning

Bröstförminskning Förminskning av kvinnobröst.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-02-07, 11:44   #1 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Bröstförminskning, Hur går man till väga?

Jag är en tjej på 20 år, strax under 60kg och en bh storlek på 75F. Jag har ett jobb där jag lyfter mycket på och detta underlättar inte smärtan i axlar och rygg som jag redan har. Har funderat länge på bröstförminskning, jag vill inte ha mina bröst, inte såhär stora. Jag orkar inte ha ont och känna mig ful och osymmetrisk, inga kläder eller bhar dom passar längre.

Hur ska man gå till väga om man vill göra en bröstförminskning,om man ska fixa alltig själv, eller hur det går till inom landstinget, vem, vilka och vad ska man kontakta. och hur hårda är dom? Vad är det för regler som gäller.

Svara med citat
Gammal 2011-02-08, 02:21   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Smile

Hej! Jag gjorde en bröstförminskning i höstas och är verkligen jättenöjd! Det är det bästa jag har gjort. Jag är osäker på hur reglerna är när man gör det via landstinget, men jag tror att man får börja hos sin husläkare och få remiss därifrån. Dock har jag förstått att det kan finnas en väntetid.

Jag gjorde min operation på Akademikliniken i Stockholm. Jag kan varmt rekommendera de om man är beredd att betala själv. Jag väntade tills jag hade råd, men med facit i handen önskar jag att jag hade lånat och gjort det tidigare. Det du skall tänka på är att det kan försämra dina möjligheter att i framtiden amma. Själv är jag färdig med barnafödande så det är inte ett problem för mig.

Lycka till!!

Svara med citat
Gammal 2011-02-08, 02:24   #3 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Smile

Glömde att skriva. Om du väljer att operera dig privat så ringer du och bokar tid för konsultation och om du känner dig nöjd med kliniken så är det bara att boka tid. Titta gärna runt på vad det finns för olika alternativ. Jag hade 2 goda vänner som rekommenderade klikin och det kändes tryggt.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies