|
|||||||
| Bröstförminskning Förminskning av kvinnobröst. |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Gäst
|
Jag har fått tid för bedömning på Sahlgrenska nästa vecka (remissen skickades i början av November 08) och undrar vad dom har för kriterier ang. bröstförminskning, är så rädd att dom skall neka mig... Har BMI på 25 och 80 E, ont i rygg etc. samt att jag får bölder under brösten hela tiden.
Om man blir godkänd efter bedömningen så har förstått att det är lååånga väntetider för operation. Kan man åberopa vårdgarantin och be om hjälp på annat ställe om det tar för lång tid? Tips inför bedömningen och andra råd mottages tacksamt!! Hälsningar från en som vill så gärna (och gärna nu på en gång ;-) ). |
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej!
Du klara dej nog bara BMI är under 25 (begriper inte varfär de är så hårda på det) Står själv på kö för op på Sahlgrenska sedan nov-08, ringde i veckan -du får vänta i 8-9 mån det är bara att börja räkna...., vi har ingen som vi kan hänvisa dej till via vårdgarantin enl henne jag pratade med grrr. Ringde sedan vårdslussen hon blev förbannad på SU de får inte hitta på sina egna regler utan de ska hjälpa mej nu när det gått 90 dagar, fick telnr till någon annan person på SU får se vad hon säger (är på sem till nästa vecka). Annars kan man ta det på valfriheten och åka till ex ST Görans i Stockholm väntetid ca 4 veckor!!!! Får dock betala resorna själv men det kan det vara värt. |
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Gäst
|
Oj det låter som en låååång väntetid, fast jag hade inte direkt räknat med något annat. Läste förresten om 2 st tjejer om de var på detta forumet eller det andra plastikforumet där man tydligen inte kan regga sig längre, hur som helst dom tjejerna hade gått via SU genom vårdgarantin på annat håll, något av dom privata alternativen vi har i Gbg att välja mellan. Så varför du fått till svar att dom inte har någon att hänvisa till verkar ju jätte konstigt. Varför skulle SU som ett av Sveriges största sjukhus inte ha någon att hänvisa till för vårdgarantin. Hoppas du får bättre svar utav henne du fick nummret till! Hör gärna av dig hur det går! Jag skall till SU på onsdag, får se hur det går då...
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Gäst
|
Lång väntan på bara bedömning tycker jag. Jag har väntat sedan min remiss skrevs i slutet på oktober, fick tid nu i februari som sedan flyttats fram till slutet på mars för läkaren var sjuk och de fanns inga tider förrens i slutet på mars nu... Och om man sen ska vänta typ 9 månader till så har man ju väntat en del. Verkar konstigt att dom sagt att de inte finns någon att hänvisa till ang. vårdgarantin.
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej!
Nu har jag pratat med henne jag fick telnr till. Med samma resultat som innan. I slutet av förra året fick de möjligheter på su att skicka några pat till privat, stockholm för att minska köerna men det var inte många som gjorde det. Står på kortvarsellista på su men vet ju inte när det kan bli. St Göran lockar väldigt just nu trots flera resor dit (undersökning, operation, efterkontroll) |
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Gäst
|
Jag har fått samma svar, kontakta kökortningskansliet=vårdslussen som någon nämde här ovan där man får det svaret, ingen som vet... Jag blir så trött, vem vet någonting egentligen. Jag tycker att först en lång väntan på bedömning och sedan enoooorm vänte tid på op.
Varför har SU slutat skicka vidare patienter för att korta kön då kön ändå inte blir kortare? Jag satte upp mig på kortvarsel lista, ringde en annan dag och frågade om tider, ja då sa dom att jag gärna fick ringa igen och fråga, men vad är det då för mening med kortvarsel lista om andra ändå kan gå före om man har tid över och kan ringa stup i kvarten. Jag hoppas någon kan få något svar snart, så man vet någonting ;-) |
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Gäst
|
Citat:
Varför kan man undra, om man får chansen så varför stå kvar i kön då? Men dom som vill stå kvar i SU kön, varsågod, så kan ju vi andra få dom platserna inte dom vill ha, eller? |
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Gäst
|
Ringde StGöran häromdagen och frågade om de tar emot mej det skulle ta max 4 veckor sedan var man op!!! och hur man gör m.m. Skulle ta kontakt med vårdslussen så skickar de en betalningsförbindelse vilket jag gjorde idag efter att ha funderat färdigt i helgen. Svaret blev nej eftersom detta är regionvård och inte länsvård (fattade inte skillnaden) hon jag pratade med sa även att SU har sina egna regler (som de på vårdslussen inte tyckte om, "krig" mellan dom?) Hon tyckte att det är var bra att de får reda på vad SU pysslar med. Så idag är jag sur som ättika med citron i......
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Gäst
|
Citat:
Man kan ju bli trött för mindre... Stackare som du får hålla på. Jag förstår verkligen inte varför du inte kan få något svar på vad du ska vända dig och vad som gäller. För vad är det för regler SU egentligen har? Jag väntar fortfarande på min bedömning, fram flyttat 3 veckor (!) för läkaren var sjuk. |
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:49.

Linjär visning