|
|||||||
| Bröstförminskning Förminskning av kvinnobröst. |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
Reg.datum: Jan 2009
|
Så var jag klar,alltså jag mår sjukt bra och tänker skriva av mig lite.
Jag kom till kliniken igår kl´12.40. Jag skulle träffa kirurgen kl.13 sp jag väntade ute i receptionen tills en sköterska lär mig komma in till mitt rum. jag hade tur och fick det enda singel rummet som jag bett om faktiskt. Jag började göra mig hemmastad och min älskade mamma var med mig. Sen fick jag byta om till en "snygg" skjorta och ett par strumpor. trosorna fick jag behålla på. Sen kom sköterskan med tabletter mot smärta och illamående som jag bett om på konsultation. Kirurgen fotafe och ritade på min agroteska bröst. Sen kom narkosläkaren och berättade,först då på 2månader var jag nervös. Jag sa hejdå till mamma och gick in i salen. Jag skakade och frös. Fick bentäckte och vanligt täcke. Sedan stoppade dom in dropp och tog blodtryck. Satte någon sak i fingret som skulle mäta pulsen under operationen. jag fick något lungnande i armen som spred sig kallt i kroppen,babblade och att dom skulle säga till kirurgen att ta bot så mycket som möjligt, sen slocknade jag. Hade svårt att vakna så mamma blev orolig. Men sen vaknade jag och var helt groggy. Smsade vännerna att jag överlevt, haha. Fick träffa mamma och alla andra. Operationen hade gått super och jag mådde som en kung. Dom tog bort lite mer än 500g fråb varje bröst. Ja har inet alls ont och har inet haft under hela vistelsen. Kunde inte riktigt sova så fick en tablett och mer smärtstillande som jag inte alls behövde. På morgonen fck jag ta a de blodga bandaget och sätta på mig en sportbh från champion som trycker boobisarna på plats ![]() Jag har mått som en kung och personalen på plastikkirurggruppen är verkligen att rekommendera. Jag lyser av glädje och mår mer än bra. Jag är glad att jag gjort detta och det finns så mycket mer att berätta men det får vi ta sen. Jag vet inte storleken men på bhn ere S(36) tidigare hade jag XL(44). Jag mår så bra oh vill ni vet mer är det bara att skriva. Plastkkirurggruppen är en så seriös och bra klinik. Jag rekommenderar dne varmtvart, för er alla. Fick god mat och bra omhändetagande. Nu ligger jag hemma rastlös. Ska plugga lite snart. Ha de så bra KRAMAR /V
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
Reg.datum: Feb 2009
|
Åhh vad glad jag blir för din skull. Nu är det gjort och du mår bra!! Hur känns storleken än så länge? Gör det inte ont alls? Vill veta huuuur mkt som helst
![]() Grattis till dom nya boobsen Kramar i massor din vän Zara
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
Reg.datum: Jan 2009
|
det gör lite ont och brösten är svullna just nu.
Dom är väl C eller D hoppas landa på en B eller liten C efter all svullnad gått ner. Provade en gammal bikini i strl 44 från Hm och den var för stor:O Hoppas på att kunna anvönda strl 38 eller 40 i sommar! Jag har mycket att berätta och idag så har det stramat lite i ärren och jag har varit hemma hela dagen. Gick på en 20min promenad bara för att röra lite på mig. Brösten är så fasta! Du har ju min mejs så mejla mer där![]() Kramar din vän
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Gäst
|
Så här går du till väga: Ring till någon plastikkirurgiklinik i Sundsvall och fråga om de har avtal med regionen (vet inte vad det är för någon där). Om de inte har det fråga om de vet vilken klinik som har alternativt ringa runt till alla du hittar. Sedan ber du att få göra en egenremiss och komma på besök. Väl där mäter de dina bröst och ser om du är beviljad reduktion som landstinget betalar, sedan bokar de in dig på op, oftast 1-3 månaders kö, och därefter är det färdigt.
Jag bor i Skåne och där är det akademikliniken som har avtal med region skåne, jag ringde dem i början av juni och fick komma på besök efter tre veckor. De gjorde en del mätningar och så fick jag berätta vad som var jobbigt och sådär innan jag fick veta att jag uppfyllde alla kriterier och min op kan bli i höst. /Emma |
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:55.

Du har ju min mejs så mejla mer där
Linjär visning