|
|||||||
| Bröstförminskning Förminskning av kvinnobröst. |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej, Jag är 21 år gammal och har ett bra tag haft funderingar om bröstförminskning.
Då jag var 15 år ville jag att mina bröst skulle sluta växa, jag var den enda i skolan med så stora bröst. Jag lärde mig dock leva med dem, min mamma sa att det var en tonnårs fas, så jag trodde att de skulle sluta växa. Nu är jag en 21 åring, liten i kroppen men med gigantiska bröst! DD kupa är förliten på mig, folk kommer fram och frågar om jag har silikon tuttar, folk som lär känna mig säger att de första de tänkte på var att jag hade så stora bröst. Det är inte roligt. Mina bröst passar inte in till min kropp, Jag har ofta ont i axlarna eftersom de hänger ganska mycket. Jag kan inte ha vanliga kläder p.ga att det ser vulgärt ut. Har länge velat ha mindre. Jag otrivs verkligen med mina stora bröst. Så nu till min fråga, det står i beskrivningen till bröstförminskning att de flesta kunderna är medelålders kvinnor, är det någon risk att göra en förminskning då man är så ung som jag är? I framtiden vill jag ha barn, men jag känner verkligen inte för att vänta så länge för att göra en bröstförminskning, de kommer inte att bli mindre för stora bröst ligger i min släkt. |
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Gäst
|
Jag är 18 och ska göra en bröstförminskning om två veckor. Jag tycker verkligen att du också ska göra det om du inte trivs! Jag har också väldigt stora bröst, jag hade C kupa när jag gick i sjuan. Nu vet jag inte vad jag har för storlek för jag använder bara sportbh, och jag vill inte veta av mina bröst, jag mår verkligen dåligt av dom. Dom ska dock bara ta bort 100g på ena och 300 på andra. Och på min mamma tog dom bort 1kg på varje. Jag vill liksom inte ha större och hängigare bröst än min mamma, vilket jag har nu. Jag hoppas i alla fall på att dom ändrar och ger mig en väldigt liten B kupa, vill helst ha A kupa, men dom vill inte göra A kupor på unga tjejer.
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Gäst
|
Är också 21 och verkar ha samma bekymmer som du. Jag har köat i ett år och snart blir det dags. Tror det kommer att bli bästa valet i hela mitt liv. Har måstt väldigt dåligt pga dem och ja fattar till 110% det där med kläderna. Jag är själv väldigt smal och det ser förfärligt ut med "vanlig"storlek på mig. Ofta är ju resultatet att man ser gravid ut
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Gäst
|
Måste bara hålla med här. jag är en 20årig tjej som väger 50 kilo och har strl 60 G. Jag har också funderat på göra en bröstförminskning sen högstadiet då jag också var den enda med stora bröst, sen dess har jag besvärats med dom och vill sällan gå i bikini eller underkläder eller linnen! Jag tycker de ser på tok för stora ut för min lilla kropp och nu ska jag äntligen ta tummer ur och boka en tid för förminskning. Men kan man välja strl själv som man vill ha på brösten? Tacksam för svar.
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Junior Member
Reg.datum: Oct 2010
|
Citat:
Snart ska jag göra min i alla fall, ska snart fylla 20 och min läkare har sagt att det inte kommer bli några direkta problem. Infektioner i såren är typ den enda risken... |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Junior Member
Reg.datum: Jul 2010
|
Jag ska göra min förminskning om 2 veckor. Det har gått ganska fort för mig att komma till OP. Var på besök i augusti. Bor i Linköping.
Jag i samråd med kirurgen fick bestämma väldigt mycket. Jag har ett större bröst och ett mindre och ska förminska så de blir mer lika. Han var väldigt duktig och tillsammans kom vi fram till att bara minska på det stora. Jag tror nog att man får vara med och bestämma storlek på brösten. Såg i någon annan tråd att de inte ville göra för små bröst på unga tjejer (a-kupa). Tänk på att de flesta kirurger vet vad de gör och har sett många bröst och kan bedömma vad som passar dig. Men givetvis så frågar de om hur du vill göra. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Junior Member
Reg.datum: Oct 2010
|
Citat:
De sa till mig att de "skulle ta bort så mycket som möjligt, men att det blir c-kupa som minst". Men ärligt talat vill jag egentligen inte ha mycket mindre än c-kupa för även om det är jobbigt att ha stora bröst känns det lite som en del av sin identitet... |
|
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:07.

Linjär visning