Gammal 2009-08-10, 16:12   #1 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard vad gäller?

vad är det egentligen som gäller för att få en bröstförminskning som landstinget betalar?
jag är snart 25 år, har en bhstorlek på 75h... har ännu inga problem i rygg och nacke (förutom att jag alltid är väldigt stel där)

är lite överviktig så är såklart rädd att dom bara ska be mej gå hem och träna, men tror inte mina bröst kommer krympa så pass mycket att dom inte kommer ge mej problem, hur hårt jag än tränar... snarare kommer dom bli taxöron!

har aldrig kunna utöva någon sport utan att ha MINST 2 sportbhar på mej, vilket då istället gjort att jag slutat med det jag utövat.

hur mycket kan man förminska sina bröst? hur mycket är "normalt" att man tar bort? är inte precis så att jag är ute efter en a-kupa, utan vill ha något som är alldelens lagom till min kropp.

Svara med citat
Gammal 2009-08-11, 08:39   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Förstår hur du känner

Svårt att säga vad som gäller..

Du får gå till en läkare och bli undersökt och höra vad dom säger om just dina bröst.

Jag har storlek 80 D/E och ska få min operation betalad av landstinget. Trodde att man skulle ha betydligt större bröst än vad jag har. Blev rätt förvånad när dom sa att dom skulle operera mig.
Jag har också jätteont i axlar och rygg, har gropar i axlarna efter bh bandet.. så jag förstår hur du känner. Att motionera är skitjobbigt!!

Vad som är normalt att dom tar bort vet jag inte, men ca 1 kg skulle jag tro.

Gå till din husläkare och be dem skicka en remiss.

Lycka till
  Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 16:49   #3 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Smile snart opererad

jag ska opererar mig på polarn kliniken i Umeå.
Landstingen vägrar att opererar mig trotts att jag har fruktansvär mycket ont har stl.85G och mina bröst är så tunga att det gör fruktansvärr ont i axlar och rygg. landstingen säger att jag är övervikt och vägrar att bli opererad, så nu den 11/ 11 blir jag opererar och betalar själv, men jag är endå glad att bli opererad jag orkar inte och blir bara arg så ont har jag. och själv är mamma till 7 barn omöjlig att inte vara övervik? men som sagt ska bli opererad och betala själv. min man ska ta pappa ledig och ska vara hemma med barnen. är jätteglad att entligen blir det gjort.
  Svara med citat
Gammal 2009-10-23, 12:40   #4 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard till kvinnan som kommer att betala själv

Det är bra att du kommer att betala själv din operation. Då kan du välja själv hur blir det med storleken och slipper att operera dig två gånger. Allt kommer att bli jätte bra. Oroa dig inte. Tyvärr fick jag inte välja min storlek. Det var läkaren som valde åt mig. Men nu kommer jag att operera mig igen och hoppas att nu när betalar själv kommer att välja själv min storlek.

Lycka till !

lara
  Svara med citat
Gammal 2009-10-27, 10:50   #5 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Du som måste betala själv.

Jag ska till sjukhuset på konsultation den 26 november och är fruktansvärt orolig för att dom inte vill göra operationen på mig. Hur mycket övervikt hade du för att dom inte ville göra den? Jag fick barn för 6 månader sen, mitt andra barn och jag försöker komma ner i vikt så mycket jag kan innan mötet. Jag gick upp 27 kilo så jag har massor att gå ner men nu saknas det ca 8 kilo till min normala vikt på 70 kilo. Min BH storlek nu är 75 H och jag hoppas att dom vill göra den. Har velat göra operation sen jag slutade skolan för 8 år sen. Är dom kinkiga i Umeå på plastiken? Det är dit jag ska? / OROLIG
  Svara med citat
Gammal 2009-11-10, 06:25   #6 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard viktkrav

Hej

Stockholms läns landsting hade tidigare iaf ett mycket strikt viktkrav och de beaktar inte att dina bröst inte påverkas av viktnedgång. Jag är 168 cm lång och den maxvikt de angav var 72 kg, vilket kan vara en utmaning om man har riktigt stora bröst.

Lycka till!
  Svara med citat
Gammal 2009-11-13, 11:57   #7 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard den oroliga

Jag skrev fel i byst storlek, jag hade visst 70H. Jag är 174cm och enligt vårdcentralen för ca 2 år sen var jag tvungen att väga högst 70 kilo. men enligt papperna jag har fått hem från plastik kirurgen på NUS så är högsta bmi enligt dom 28, så ja jag vet inte alls vad dom kommer att säga. nu har jag mindre än två veckor innan jag ska dit och jag blir bara mer nervös för varje dag som går. Först tog det flera år innan jag tog steget och gick till vårdcentralen, och dom tyckte då att jag var tvungen att gå ner, sen gick jag ner och dom skickade remiss direkt till NUS, men sen när jag skulle dit så avbokade dom mig 2ggr för att dom hade operation som skulle göras just då, sen ringer dom för 5 veckor sen och säger att min tid går ut för att få komma på en konsultation, men det var ju inte jag som avbokade. så vi får väl se vad som händer. det har varit lång tid och nu är det dags. väldigt nervös.
jag var bara tvungen att ta den här tiden för annars var jag tvungen att börja om och gå till vådcentralen för att få en ny remiss. så vi får väl se vad som händer.
  Svara med citat
Gammal 2009-11-19, 16:49   #8 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Smile snart opererad

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
Det är bra att du kommer att betala själv din operation. Då kan du välja själv hur blir det med storleken och slipper att operera dig två gånger. Allt kommer att bli jätte bra. Oroa dig inte. Tyvärr fick jag inte välja min storlek. Det var läkaren som valde åt mig. Men nu kommer jag att operera mig igen och hoppas att nu när betalar själv kommer att välja själv min storlek.

Lycka till !

lara
Hej!!!! jag har opererad mig i Umeå den 11/11 allt känns jättebra har inte sett än hur err ser ut. men jag känner mig överlycklig. fich betala 34 tusen + hotel på avenin i Umeå,
jag hade förrut stl.85H men nu hoppas jag att jag kommer att landa på 85/C/D
  Svara med citat
Gammal 2009-11-27, 11:12   #9 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Härligt.

Igår var jag på konsultation på NUS. Och till våren ska jag få förminska mina. Jag har 70 H och hade 1300g i ena bröstet, (dom mätte bara ena). Ska bli så skönt att slippa dom eländiga brösten. Har inte riktigt fattat det än, har väntat i så många år att det är svårt att föstå.

Du som fick betala själv. Hur känns det att ha gjort det? Gör det jätte ont? när tog dom bort slangarna ur brösten, var det samma dag? Du får gärna berätta lite hur det va.

/den oroliga( inte nu längre)
  Svara med citat
Gammal 2009-12-05, 10:23   #10 (permalink)
Member
No Avatar

Reg.datum: Oct 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
Hej!!!! jag har opererad mig i Umeå den 11/11 allt känns jättebra har inte sett än hur err ser ut. men jag känner mig överlycklig. fich betala 34 tusen + hotel på avenin i Umeå,
jag hade förrut stl.85H men nu hoppas jag att jag kommer att landa på 85/C/D
Snälla du har nu op dig och jag ska upp till Umeå tor 10/12 och är jätte nervös skulle du inte kunna skriva till mej hur det var och om det blev bra om det gjorde ont osv vore hemsk tacksam över svar innan jag åker Mvh Nejlika.
nejlika är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies