Gå tillbaka   Forum om plastikkirurgi & kosmetiska behandlingar > AVDELNINGAR > Plastikkirurgi > BRÖSTKIRURGI > Bröstförminskning

Bröstförminskning Förminskning av kvinnobröst.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-10-26, 00:36   #1 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Post bröstförminskning-borde jag vänta eller göra det nu?

Hej!

Jag är 19 år och har länge funderat på att göra en bröstförminskning. Har träffat en läkare angående detta, det var dock för några år sedan. Varför jag valde att inte göra en operation då var nog mest för jag var väldigt aktiv, red mycket, och hittade ingen lämplig tid då jag kunde pausa ridningen (tävlade mycket). Vid denna tid var jag normalviktig och som sagt ganska aktiv.
Nu har det gått några år och brösten har tillsammans med kroppen blivit mycket större och tyngre.
Slutade rida i våras och jag har haft en ganska tung depression. pga detta har jag gått upp mycket i vikt. Nu har jag börjat rida igen och mår bättre men har jätteproblem med ryggen, även vid annan aktivitet.
Tänker på brösten ständigt, dom är i vägen och trycker ner mitt självförtroende något enormt.
Har absolut bestämt mig för att göra en operation, men man måste ju ha sin normalvikt eller 'matchvikt' vilket jag inte har. Problemet är att både psykiskt och fysiskt gör det ont att t.ex gå till gymmet. Får extremt ont i ryggen när jag rider vilket minskar prestationsförmåga, vilja och ansträngning. Känner mig helt uppgiven med att gå ned i vikt pga brösten, dom är en så fruktansvärt stor påfrestning.
Jag vet inte hur jag ska gå ned i vikt genom träning pga det jag just förklarat. Känns bara som att genom att operera brösten kan jag efter det träna och komma i min egentliga form. Samtidigt vet jag ju att om jag opererar brösten nu så kommer det vara efter min aktuella storlek och om jag efter det går ner kommer ärr, hud osv inte anpassa sig på samma sätt..
Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Ska ju självklart prata med läkare om detta men vill så gärna få lite kommentarer/åsikter osv från olika människor med kanske lite erfarenhet?

Upskattar svar hemskt mycket!!

Svara med citat
Gammal 2009-10-29, 19:01   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

det känns exakt som mig , det känns pinsamt när jag trännar eller springer plus det gör ont i ryggen också .

Svara med citat
Gammal 2009-11-09, 18:19   #3 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Unhappy Viktnedgång inför bröstförminskning

Vad jag förstår så är "rätt" vikt vid en bröstförminskning mycket viktig såväl av medicinska som estetiska skäl.

Att överviktiga peroner har fysiska problem och smärtor som hindrar dem att utöva olika fysiska aktiviteter är väldigt vanligt. Dessvärra finns det i princip bara två sätt att gå ner i vikt. Träna mer eller äta mindre.

Med anda ord det man stoppar in i munnen måste kroppen arbeta bort för att inte lagra på övervikt. Är man förhindrad att ägna sig åt fysiska aktiviteter måste man kompensera detta genom att minska sitt kalori-intag.

Den övervikt som sitter på kroppen består av upplagrade kalorier. När vi äter färre kalorier än vad kroppen förbränner gör kroppen ett "uttag" från de upplagrade kalorierna vilket resulterar i viktnedgång.

Önskar att jag kunde komma med något mer upplyftande eller någon form av genväg men dessvärre finns ingen sådan... :-(

Lycka till!

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies