Gammal 2009-11-16, 11:31   #1 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Unhappy Vill göra en bröstförminskning

Har ett stort problem.
Jag är en tjej på 19½år och fick stora bröst rätt tidigt. Har ärft det från min mamma tror jag. Har funderat nu under 3 års tid på att gå till läkare för en ev. utredning. Men grejen är den att jag har just nu ett BMI på ca 28, alltså väger ca 78kg och är 1.66cm lång.
Har 85C-D i behå storlek. Nu när jag skriver detta tänker nog många.. det är inte så stort, ut och träna istället! Men jag har det tyvärr inte så enkelt. Har svårt för att gå ner i vikt då jag alltid har vart lite storväxt. Sen när det kommer till brösten så lider jag något enormt. Får ont i ryggen, har jättetaskig kroppshållning framför allt, och eftersom jag e rätt kort så är mina bröst jätteoproppertioneliga till min kropp. Dom hänger jättemycket och är mer lösaktiga, och har en plattare form vilket jag lider och skäms över något kopiöst. Har just nu Stl. 42 i kläder, men t. ex en tröja/linne/klänning Stl. 42 funkar inte för då får inte bysten plats, så måste köpa 44 å då e den stor över resten av kroppen istället vilket ser väldigt fult ut. Men den största lidelsen är att jag skäms så mycket, vantrivs med mina bröst och tänker på det hela tiden. Känner mig obekväm, så jag inte ens vågar visa mig i bikini, inför min pojkvän, vilket gör att det tär på vårat förhållande något enormt, då jag inte kan känna mig bekväm.

Vet att landstinget är jättehårda och det är massa krav man ska leva upp till.
Men om man verkligen har problem och mår dåligt, gör dom inget då?

//En tjej som gråter sig till sömns om kvällarna

Svara med citat
Gammal 2009-11-18, 16:56   #2 (permalink)
Member
No Avatar

Reg.datum: Oct 2009
Smile

Hej!!! Det är jobbit med stor byst, men jag tycker ändå att du har inte för stora bröst? men det är du som lider av detta,
jag har kommit just hem från en operation (bröstörminskning i Umeå och mina bröst har landa på85D kupa men just nu är mina bröst gaska svulna så jag hoppas landa på 85C. det känns jättebra och jag ångrar mig inte. bara ångrar mig att jag inte operade innan.
Det kostade 34 tusen.
Kram
miriam är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-12-09, 19:51   #3 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Hejsan

Jag har blivit godkänd för operation och har ett BMI på 24 och min bh-storlek ligger på 75F.

Jag skulle tro att det kan vara svårt för dig att få en operation betald dels då landstingen säger att man bör ha ett BMI på 25 eller under, tror dock att det finns undantag (rätta mig om jag har fel), storleken på bysten spelar också roll då de mäter volymen på brösten.

Men om jag skulle vara du så skulle jag ge det ett försök, gå till din husläkare och försök få en remiss till en kirurgmottagning. Berätta vad dina problem är och hur du lider av det och låt dem göra en bedömning, om det inte går att få en förminskning betald är ju alternativet att betala själv.

Lycka till!

Svara med citat
Gammal 2009-12-09, 20:26   #4 (permalink)
Member
No Avatar

Standard

[QUOTE=Oregistrerad användare;3464]Har ett stort problem.
Jag är en tjej på 19½år och fick stora bröst rätt tidigt. Har ärft det från min mamma tror jag. Har funderat nu under 3 års tid på att gå till läkare för en ev. utredning. Men grejen är den att jag har just nu ett BMI på ca 28, alltså väger ca 78kg och är 1.66cm lång.
Har 85C-D i behå storlek. Nu när jag skriver detta tänker nog många.. det är inte så stort, ut och träna istället! Men jag har det tyvärr inte så enkelt. Har svårt för att gå ner i vikt då jag alltid har vart lite storväxt. Sen när det kommer till brösten så lider jag något enormt. Får ont i ryggen, har jättetaskig kroppshållning framför allt, och eftersom jag e rätt kort så är mina bröst jätteoproppertioneliga till min kropp. Dom hänger jättemycket och är mer lösaktiga, och har en plattare form vilket jag lider och skäms över något kopiöst. Har just nu Stl. 42 i kläder, men t. ex en tröja/linne/klänning Stl. 42 funkar inte för då får inte bysten plats, så måste köpa 44 å då e den stor över resten av kroppen istället vilket ser väldigt fult ut. Men den största lidelsen är att jag skäms så mycket, vantrivs med mina bröst och tänker på det hela tiden. Känner mig obekväm, så jag inte ens vågar visa mig i bikini, inför min pojkvän, vilket gör att det tär på vårat förhållande något enormt, då jag inte kan känna mig bekväm.

//En tjej som gråter sig till sömns om kvällarna[/QUO
Svara med citat
Gammal 2009-12-09, 20:41   #5 (permalink)
Member
No Avatar

Standard

[QUOTE=miriam;3890]
Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
Har ett stort problem.

//En tjej som gråter sig till sömns om kvällarna[/QUO
Hej!!!!! vad jobbigt med stor byst.
Själv har har opererad mina bröst på Polarn kliniken i Umeå,
jag väger 85 kilo och är 167 lång.
landtinget vägrar operar mig så jag opererade mig privat men jag ångrar mig inte en sekund.
så jag kan säga vänta inte längre, när jag opererade mig den 11/11 i år och jag känner mig överlycklig.
och det går inte att beskriva känslan att av vakna och inte har så stora bröst.
Det enda som jag kan säga är att göra det, du behöver inte tänka så mycket. operation går jätte bra när du vaknar efter operation tar han om dig och känner inte ont, du får åka hem samma dag om du vill. annars få stanna där en natt.
Men du mår dåligt och man behöver inte det så mina rekommendationer är att om du mår dåligt så funderar inte så mycket det är värd att betala du kommer inte att ångra dig, efter operation, kommer kanske att tänka vad dumt att jag inte gjorde det tidigare . så tänkte jag. Vad dumt av mig att vänta så länge. nu en månad efter operation känner jag mig fint jag kan ha på mig vilken kläder som hels utam att kämmas.
man känner sig vacket och behöver ha stl 44/46 bara för att man ha stora bröst nu kan jag ha 38/40.
Krammmmm du kommer inte att ångra dig.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies