Gå tillbaka   Forum om plastikkirurgi & kosmetiska behandlingar > AVDELNINGAR > Plastikkirurgi > BRÖSTKIRURGI > Bröstförminskning

Bröstförminskning Förminskning av kvinnobröst.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2010-04-21, 11:00   #1 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Apr 2010
Standard Kriterier för bröstförminskning finansierat av landstinget?

Hej!
Jag undrar vad landstinget har för kritierier för att bekostas av landstinget.
Jag har en ganska konstig storlek, 65 G, är 1,52 m lång, 21 cm häng från nyckelbenet till bröstvårtan och har svåra rygg- och nacksmärtor. Mitt bmi ligger inom det normala.

Har fått en remiss skickad för en månad sedan men det verkar vara en lång väntetid att ens få komma till bedömningen om man är lämplig. Om det är så att jag ligger på gränsen/ inte inom målgruppen funderar jag på att vända mig till en privat plastkirurg nu på en gång.

Tack för svar!!

tjej89 är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-04-21, 13:00   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard olika för alla län

i Västernorrland måste man kunna ta bort MINST 450 på varje bröst för att få det betalt. sen är det olika på olika ställen i sverige.
här fick jag vänta 8 månader för att få komma till kirurgen efter att de skickat remiss. sen tog det 2 år ytterligare för att få operationen genomförd.

lycka till,
(op var det bästa jag gjort, trotts massa problem efteråt)

Svara med citat
Gammal 2010-04-24, 21:37   #3 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard vilken storlek var det du hade?

Nu har jag fått en tid på sahlgrenska. Jag hoppas verkligen att operationen blir beviljad. Vilken storlek hade du innan operationen? Jo det känns lite läskigt, jag har hittat en hel del bilder på hur det kommer se ut efter men det känns verkligen värt det.

Kram!

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
i Västernorrland måste man kunna ta bort MINST 450 på varje bröst för att få det betalt. sen är det olika på olika ställen i sverige.
här fick jag vänta 8 månader för att få komma till kirurgen efter att de skickat remiss. sen tog det 2 år ytterligare för att få operationen genomförd.

lycka till,
(op var det bästa jag gjort, trotts massa problem efteråt)

Svara med citat
Gammal 2010-04-24, 22:22   #4 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

jag hade 70G/75F. inte börjat använda vanlig bh än, men de är väldigt mycket mindre, men ändå stora.

efter operationen åt jag värktabletter i 1 dag sen har jag inte ätit en enda (3månader sen nu) ja det blir rätt omfattande ärr, men de bleks med tiden. men jag fick mer ärr en normalt, tål inte tejpen så fått ärr efter den med. :/

ja får hålla tummarna att det går igenom. och att du får den gjord.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies