|
|||||||
| Bröstförminskning Förminskning av kvinnobröst. |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
Reg.datum: Apr 2010
|
Hej!
Jag undrar vad landstinget har för kritierier för att bekostas av landstinget. Jag har en ganska konstig storlek, 65 G, är 1,52 m lång, 21 cm häng från nyckelbenet till bröstvårtan och har svåra rygg- och nacksmärtor. Mitt bmi ligger inom det normala. Har fått en remiss skickad för en månad sedan men det verkar vara en lång väntetid att ens få komma till bedömningen om man är lämplig. Om det är så att jag ligger på gränsen/ inte inom målgruppen funderar jag på att vända mig till en privat plastkirurg nu på en gång. Tack för svar!!
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Gäst
|
i Västernorrland måste man kunna ta bort MINST 450 på varje bröst för att få det betalt. sen är det olika på olika ställen i sverige.
här fick jag vänta 8 månader för att få komma till kirurgen efter att de skickat remiss. sen tog det 2 år ytterligare för att få operationen genomförd. lycka till, (op var det bästa jag gjort, trotts massa problem efteråt) |
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Gäst
|
Nu har jag fått en tid på sahlgrenska. Jag hoppas verkligen att operationen blir beviljad. Vilken storlek hade du innan operationen? Jo det känns lite läskigt, jag har hittat en hel del bilder på hur det kommer se ut efter men det känns verkligen värt det.
Kram! Citat:
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Gäst
|
jag hade 70G/75F. inte börjat använda vanlig bh än, men de är väldigt mycket mindre, men ändå stora.
efter operationen åt jag värktabletter i 1 dag sen har jag inte ätit en enda (3månader sen nu) ja det blir rätt omfattande ärr, men de bleks med tiden. men jag fick mer ärr en normalt, tål inte tejpen så fått ärr efter den med. :/ ja får hålla tummarna att det går igenom. och att du får den gjord. |
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| gjorde en bröstförminskning för 20 år sedan - ok att göra ett bröstlyft igen? | Oregistrerad användare | Bröstlyft | 2 | 2010-10-24 07:36 |
| Bröstförminskning genom landstinget? | Oregistrerad användare | Bröstförminskning | 21 | 2010-10-20 20:27 |
| Restylane/Botox? vilken, berätta för- nackdelar av dem båda. | pinuppaanna | Rynkinjektioner | 0 | 2009-06-04 00:14 |
| förminskning av olika störa bröst inom landstinget | Sabiina | Bröstförminskning | 0 | 2009-05-25 16:00 |
| Ögonlocksplastik betald av landstinget? | Oregistrerad användare | Ögonlocksplastik | 2 | 2009-05-21 05:20 |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:58.

Linjär visning