Gammal 2011-09-15, 23:02   #1 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Question Bröstförstoring!

Hej hej!

Jag är mamma och har ammat. Jag funderar på att fixa till brösten efter detta, men har en del frågor som jag hoppas någon vill ta sig tid att svara på.

- Jag kommer få fler barn som jag vill amma, hur kan detta påverka brösten efter OP?
- Jag bor i blekinge. Vad kan ni rekomendera för klinik? (Kan givetvis tänka mig att resa en bra bit för att komma åt bästa kliniken)
- Vad är det "bästa" att sätta in?
- Hur pass sjukt ont gör det efteråt?
- Kommer ni på något mer tips eller något att tänka på så blir jag väldigt tacksam om ni skriver det

Tack på förhand!

Svara med citat
Gammal 2011-10-07, 11:29   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Bröstförstoring

Hejsan! Jag gjorde en bröstförstoring på Laser & Estetik Stockholm, kirurgen hette Patrik Höijer. Jag fick alternativen att operera in implantatet via armhålan eller under bröstet, jag valde via armhålan för att ärret inte skulle synas på samma sätt. Nu i efterhand är jag jätte nöjd med resultatet, det ser helt naturligt ut och ärret syns knappt. Jag fick möjligheten att övernatta på kliniken men mådde så pass bra efter några timmar att jag kunde åka hem. Hade lite smärtor första dagarna men det var konstigt nog mycket mindre smärta än vad jag hade tänkt mig. Fick smärtstillande efteråt, det kändes bra. Jag kunde börja arbeta efter 1 vecka redan. Läkaren va väldigt sympatiskt och förtroendeingivande, jag är mycket nöjd med mitt val av klinik. Eftersom jag inte har barn så är jag osäker vad som gäller vid amning. Jag kan varmt rekommendera den kliniken och läkaren, han hade verkligen svar på alla mina frågor.

Svara med citat
Gammal 2011-12-20, 16:49   #3 (permalink)
J_D
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Dec 2011
Standard

Jag kan svara lite..

Det med amning vet jag att jag läst att vissa får svårt att amma, eller tappar förmågan pga något, men det är tydligen VÄLDIGT OVANLIGT. Men det KAN ske. Annars ska ingenting bli konstigt med det om implantaten ligger bakom bröstmusklen.

Angående smärtan så vet jag att många tycker den är acceptabel, men att det gör väldigt ont... Jag däremot, som inte är så jätte smärtkänslig i övrigt, hade så ont att jag trodde jag skulle dö.... samma dag och dagen efter så funderade jag över att ta mitt liv. Jätteilla, men det var så pass. Käkade alvedon och dexofen, men smärtan var inte av denna värld. i nästan en vecka fick jag sova i en stol som gick att fälla ner lite, jag kunde inte komma upp annars. jag kunde knappt röra mig minsta lilla. Fy i h-vete säger jag bara. Men jag vet att alla får inte såhär ont.

Tänk efter en gång extra är mitt tips, jag ska själv ta ut mina för jag orkar inte med smärtan i ryggen (är nog känslig, har problemrygg..) och att jag inte kan springa längre (inte ens med sport BH.) Jag har tappat mycket känsel,I bröstvårtorna och området under så finns knappt någon känsel alls. På många ställen är det helt bedövat, väldigt obehagligt. Det går i princip inte att sova utan BH. Heller inte ha sex utan bh annat än typ missionären eller ligga stilla på magen försiktigt. Så jag vill bara ge lite "tankar" åt att det kan bli så som för mig.

Hoppas det blir bra hursomhelst iaf!
J_D är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies