|
|||||||
| Bröstförstoring Förstoring av bysten med implantat. |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
Reg.datum: Dec 2011
|
Jag är en kvinna på 23 år (174 cm, 64 kg idag och bredaxlad) som alltid hade stora bröst. Var smal men fick bröst som växte och växte och när jag var 15 hade jag 70DD och vid 17 års ålder hade jag 70FF. De var STORA men ändå inte hängiga, vilket gjorde att alla trodde jag hade silikon trots min unga ålder. Jättesnygga. Jag tyckte om dem, trots att jag hade ont i ryggen.
Jag hade alltid gått upp och ner i vikt, men antar att när jag var så pass ung så gjorde det inte så mycket, jag hade ju högre östrogenhalt eftersom jag varf i tonåren och brösten och kroppen utvecklades fortfarande. Men efter 17 var det inte samma sak... jag gick fortfarande upp och ner i vikt (pga ätstörningar, droger =() och pendlade SNABBT mellan gångerna. Upp 15 kg ner 15, upp 10, ner 10... hets-åt migg upp i vikt.. svalt mig ner i vikt så jag rasade osv... Vid 19 års ålder var jag lika smal som när jag var smal och hade 70 FF. Men nu hade jag istället 70 B och knappt det alltså. Låg mellan A och B. Ni kan tänka vilken skillnad på bröststorlek och eftersom jag pendlat så himla många gånger i vikt (säkert 50 gånger!) Mina lår var ju också "förstörda" och de bara hänger än idag. Men men. Formen på brösten var "acceptabelt" även om de hängde och jag inte tyckte om det för de var så små samtidigt till min långa kropp och breda axlar. Jag väntade ett år, men det blev inte bättre utan enbart sämre (eftersom jag fortsatte pendla i vikt, kanske bara 5-7 kg upp och ner, men ändå... försökte verkligen hålla vikten men det var så svårt!) Det värsta var huden som var så himla stor, jag kunde inte ens ha push-up för det tryckte bara ihop huden så den blev alldeles skrynklig. Jag kunde aldrig ha urringat då man såg skrynklet. Man kunde lätt dra ut bara huden 7 cm. Jag hade 50 tusen på banken (mer t o m) från ett skadestånd jag fått och tänkte: Nu gör jag något åt detta så brösten blir som förut! Opererade in 350 g vardera och fick fina naturliga, ganska stora (men inte lika stora som förut) bröst. De var väldigt mjuka eftersom jag hade så mycket lös hud så det blev aldrig "spänt" och de hängde väl relativt naturligt. Jag förlorade dock det mesta av känseln på brösten och på själva vårtorna har jag endast svag känsel. Men, det var det värt tänkte jag, fast självklart var jag lite ledsen. Jag fick göra en korrigerande operation för jag bildade inga kapslar runt brösten, ingen ärrvävnad, så de åkte runt hursomhelst där inne. Operation ett och två var extremt smärtsamma och jobbiga. Ärren syns tydligt under brösten.Lite buckligt på ena sidan. Åren har gått (4 år nu) och jag har kronisk ryggvärk, försöker motionera och göra bra ryggövningar regelbundet, tänker alltid på hållningen, men ryggvärken blir värre och värre. Jag har alltid haft en väldigt lång rygg och lite sne ryggrad, så säkert så är den extra känslig. Dessutom eftersom jag har breda axlar men en smal rygg och midja så är det svårt att hitta kläder som jag kan ha då brösten är stora. Antingen är det som tält över magen eller så har jag tighta kläder men då ser man hur pass stora brösten är (skäms lite då... vill inte ha för mkt uppmärksamhet ditåt). Jag kan i princip inte ha sex utan BH, då de glider runt för mycket och åker ut från kroppen. Klämmer man på de, behöver inte ens vara hårt, så gör det ont. Jag kan inte springa, inte ens med sportBH (bara jobba jättelångsamt och försiktigt, typ gå snabbt) för då gör det ONT. OCH SÅ för att komma till poängen egentligen, ursäkta utläggningarna, så har jag pga dessa negativa aspekter bokat tid för att ta ut implantaten och jag ska inte lägga in några nya, mindre. Jag var jättenöjd med utséendet på själva brösten, men det var allt. Jag orkar inte ha de längre. Det kommer kosta 25 tusen och jag gör det på samma ställe som jag varit hos tidigare. Väldigt dyrt för mig som student (blir lån..) men vad ska man göra. Jag undrar lite om någon annan har gjort det, eller vet någon som har gjort det. Det verkar inte finnas så många som gjort det direkt och jag har ingen aning om HUR vanligt det är att man får deformerad bröstvägg efteråt och allt vad det kan vara. Jag hoppas på det bästa och kirurgen sa att "det behöver du inte oroa dig över, det kommer inte bli något sådant". Han sa dock att det var extremt ovanligt att man vill ta ut, utan att lägga in nya. Självklart om någon är nyfiken på hur det blir sen så kan jag skriva det, det verkar finnas ett fåtal fall där personer tagit ut implantaten, som man kan läsa om på internet alltså. |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Ska en seriös konsultation verkligen få till så här? | Monis | Bröstlyft | 10 | 2012-05-20 20:10 |
| Mitt bröstben sticker ut! | Oregistrerad användare | Övrig kroppskirurgi | 4 | 2012-01-14 01:30 |
| Hur mycket ska jag ta bort | Jesson | Bröstförminskning | 0 | 2011-09-10 16:26 |
| ska det vara så här? | Oregistrerad användare | Rynkinjektioner | 0 | 2010-05-10 22:17 |
| Fylla ut med eget fett? | Oregistrerad användare | Bröstlyft | 2 | 2009-04-02 08:53 |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:40.

Linjär visning