Gammal 2008-01-22, 14:23   #1 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Post Varför vill just du operera dig?

Jag har fått i uppgift att höra mig för på bla. olika forum hurvida man anser att idealen höjs i och med att operationer blir allt vanligare och hur blir vi påverkade av det?
Detta arbetet är varken för eller emot operationer.
Berätta gärna om dina erfarenheter av detta och hur det har påverkat dig i ditt beslut.
Tacksam för alla eventuella inlägg!

Svara med citat
Gammal 2008-01-23, 01:23   #2 (permalink)
Junior Member

Celestes avatar

Reg.datum: Jan 2008
Standard Svår fråga

Hej,

det är ju ganska självklart att ju mer accepterat det blir, desto fler kommer att utföra/förändra sitt utseende till följd av detta. Huruvida det medför högre press för perfektionalism hos den stora massan vill jag inte spekulera i.

Min personliga åsikt är att har man något man vill förändra, och när nu detta går alldeles utmärkt med dagens tekniker, så varför inte? jag ser liten mening i att gå runt och må dåligt över en fysisk "defekt" om man nu kan påverka det.

Svårigheten är just att avgöra om man mår dåligt till följd av en fysisk defekt på sig själv, eller om den fysiska defekten blir utloppsrör för ett trasigt inre. Inga operationer i världen kan ändra på en dålig självkänsla eller en trasig uppväxt.

Det finns lika mycket åsikter som människor...

Senast redigerad av Celeste den 2008-01-23 klockan 01:24 Anledning: glömde rubrik
Celeste är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-01-20, 00:19   #3 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Jan 2009
Standard

Får man va näsvis å fråga varför du fråga? Tror inte folk vill svara helt ärligt om ingen vet varför du undrar..
lillakickan är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-01-20, 14:42   #4 (permalink)
Member
No Avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
Jag har fått i uppgift att höra mig för på bla. olika forum hurvida man anser att idealen höjs i och med att operationer blir allt vanligare och hur blir vi påverkade av det?
Detta arbetet är varken för eller emot operationer.
Berätta gärna om dina erfarenheter av detta och hur det har påverkat dig i ditt beslut.
Tacksam för alla eventuella inlägg!

Jag ser det som givet att våra ideal förändras. Vardet inte på 1500-talet det var fint att se lite gravid ut och på 1700-talet skulle man ha brösten upptryckta med en korsett och pudrat hår. Idag vill man se atletisk, och kvinnlig ut på samma gång.
Givetvis påverkar det oss, även om det inte alltid är medvetet.

När andra tjejer började få bröst när de var elva-tolv var det några av oss som fortfarande var platta. När man sedan kom upp i nian och det bara var jag kvar som såg ut som en tolvårig pojke var beslutet lätt. Någon gång ska jag operera mig. Nu är jag arton år och jag kommer att gör en operation, jag vill kunna trivas med mig själv, och jag tror inte att det har så mycket med omgivningen att göra när det väl kommer till kritan. Går man ut och festar så får man komplimanger om sitt utseende, jag tror mer att detta handlar om en osäkerhet på sig själv, en urusel självkänsla helt enkelt.

MVH
Gammal 2009-01-21, 10:20   #5 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard hej

undrar hur mycket det kostar och göra bröstopration

Svara med citat
Gammal 2009-01-21, 20:49   #6 (permalink)
Member
No Avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
undrar hur mycket det kostar och göra bröstopration
det kan kosta allt från 30 000 och uppåt till, ja nästan hur mycket som helst. Man kan komma billigare undan i utlandet tror jag.
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies