Gammal 2007-05-31, 22:26   #1 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard bröstförstoring i polen

Hejsan!!
En kompis till mig har tänkt fara till Polen å göra en bröstförstorning. Är de någon som vet någon som gjort de?? Hur de gått för denna?? Själv hade jag inte tordas fara dit å låta någon skära i mig. Hon säger att de kostar ca 24000 inkl allt.
Jag är jätte tacksam för svar.
MVH orolig kompis

Svara med citat
Gammal 2007-06-07, 14:35   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Exclamation Bröstförstoring i Polen

Hej,

Det finns en fördel och flera nackdelar med att låta utföra en bröstförstoring i Polen. Fördelen är uppenbar - priset. Nackdelarna är dock inte alltid lika självklara.

Som bakgrund kan nämnas att det finns många kompetenta plastikkirurger i Polen och flera av dem använder samma implantatsmaterial som svenska plastikkirurger. Dessvärre finns det också pga den mindre omfattande kontrollen även många inkompetenta kirurger som använder mindre kostsamma implantatmaterial av lägre kvalitet. Som svensk med den bristande insyn och den kommunikationsförbistring som föreligger kan det vara svårt att "skilja agnarna från vetet".

Vidare föreligger det vid en bröstförstoring en statisktiskt relativt stor risk för komplikationer om än av lindrig art. Problemet med att ha utfört en bröstförstoring i Polen är det geografiska avståndet mellan patienten och kirurger om/när dessa komplikationer uppträder. En kontroll av implantatets placering, en behandling av vätske/blodansamling etc. kommer för det fall att operationen utförs i Polen att innebära betydande kostnad och olägenhet.

Slutsatsen är den att för det fall att din väninna inte har god kännedom om kliniken och kirurgen i Polen bör hon inte utföra sitt ingrepp där utan istället vända sig till någon av oss svenska plastikkirurger.

Precis som denhär sidans information om val av plastikkirurg säger så bör pris aldrig vara den avgörande faktorn i fråga om val av klinik. I synnerhet inte vid de något mer krävande ingreppen.

Svara med citat
Gammal 2007-06-25, 18:53   #3 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Bröstförstoring i Polen

Hej.

Jag har också funderat på att göra en bröstförstoring i Polen. Nu är det så att jag bor och studerar i Warszawa så jag har egentligen närmare dit än hem. Jag läser själv till läkare där och jag måste säga att min respekt för polska läkare har vuxit ofantligt mycket under den tiden. Men jag har också problem att hitta rätt kirurg, jag pratar inte polska och språket kan vara ett stort hinder där nere.

Jag skulle gärna vilja ha så kallade geléhallon men vet inte om det verkar vara så vanligt i Polen än. Jag undrar om det är någon som vet vad "geléhallon inlägg" heter på engelska?

/Johanna

Svara med citat
Gammal 2010-06-01, 08:48   #4 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Smile Medica Travel

Du kan kanske gå in på medicatravel.com och kolla där. Svensk sida som har kontakt med kliniker i Polen, där de pratar svenska till viss mån. Kanske de kan hjälpa till?

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies