Gå tillbaka   Forum om plastikkirurgi & kosmetiska behandlingar > AVDELNINGAR > Plastikkirurgi > BRÖSTKIRURGI > Bröstförstoring

Bröstförstoring Förstoring av bysten med implantat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-12-25, 14:17   #1 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Question Nervpåverkan efter bröstoperation

Jag opererade brösten för drygt tre veckor sedan och är än så länge supernöjd med resultatet. Jag fick gjort förstoringen med snitt via armhålorna. Nu har jag fått svårt att räta ut min ena arm och kan absolut inte sträcka den rakt ovanför huvudet - det känns som om ärrvävnaden irriterar en av nerverna i armen. Just i den armhålan är ärret dessutom större och "knöligare".
Enligt sjuksköterskan jag har som kontaktperson kommer det att försvinna när svullnaden lägger sig, men jag är rädd för att det kanske inte bara är en svullnad. Vill ju kunna träna som vanligt tids nog... Har någon annan varit med om något liknande?

Svara med citat
Gammal 2008-12-26, 13:16   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Arrow Säkert ingen fara

Hej,

Det låter som att svullnaden trycker på en nerv vilket orsakar den påverkan du beskriver. Med andra ord kan du nog ta det lungt och bara avvakta. Skulle det mot förmodan inte släppa inom två veckor bör din kirurg göra en mer nogrann undersökning så att ingen nerv blivit skadad vid ingreppet.

Kanske finns det någon som personligen upplevt detta här?...

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies