Gå tillbaka   Forum om plastikkirurgi & kosmetiska behandlingar > AVDELNINGAR > Plastikkirurgi > BRÖSTKIRURGI > Bröstförstoring

Bröstförstoring Förstoring av bysten med implantat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-01-10, 15:32   #1 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Question Påfrestning på plantat vid träning

Hallå!
Jag funderar väldigt starkt på att operera brösten så att jag får ett par, är nu i stort sett platt.
Det som gör att jag väger mellan ett ja och ett nej är risken för att implantaten går sönder.
Jag dansar mycket, breakdance och andra former av street, men det är väl främst breaken jag är rädd skulle skada brösten. Det är ju ganska akrobatiskt och så.
Är det någon risk för brösten eller ska det till att VERKLIGEN smälla (typ bilkrock) för att det ska vara någon fara?
Tack o hej

Svara med citat
Gammal 2009-01-18, 18:41   #2 (permalink)
Member
No Avatar

Reg.datum: Jan 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
Hallå!
Jag funderar väldigt starkt på att operera brösten så att jag får ett par, är nu i stort sett platt.
Det som gör att jag väger mellan ett ja och ett nej är risken för att implantaten går sönder.
Jag dansar mycket, breakdance och andra former av street, men det är väl främst breaken jag är rädd skulle skada brösten. Det är ju ganska akrobatiskt och så.
Är det någon risk för brösten eller ska det till att VERKLIGEN smälla (typ bilkrock) för att det ska vara någon fara?
Tack o hej

Om du har kohesiva implantat, så kallade gelehallon så läcker de inte, de har en kärna av trögt flytande silikon som inte ska läcka. Spricker ett i koksalt så är det ofarligt för kroppen. läs på om sakerna, jag är helt upplärd genom Google, även om det står saker som ibland säger emot varandra så är det en källa som är bra. Eller maila en klinik, de tar oftast emot frågor med glädje.

MVH
Gammal 2009-01-27, 23:36   #3 (permalink)
Member
No Avatar

Reg.datum: Jan 2009
Standard

enligt min läkare kan jag bli kickad i bröstet av min häst och dem ska hålla ändå så tror nog att du ska klara av att dansa på för fullt
Dixiet är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 21:43   #4 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Talking Träning??!

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
Hallå!
Tack o hej
Jag är i samma sits som dig!
Har totalt bantat bort mina bröst. Det enda som får mig att tveka nu för en operation är om det fungerar å träna på hård nivå efter??
Jag håller på med cirkus, gymnastik, dans, kampsport. Har även detta delvis som yrke.
Skulle bli jättetacksam om någon kunde ge svar om hur det fungerar med denna mer "akrobatiska" typen av träning!
Och hur lång period av träning man egentligen måste räkna med att lägga bort?

Enormt Tacksam för alla svar!

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies