Gå tillbaka   Forum om plastikkirurgi & kosmetiska behandlingar > AVDELNINGAR > Plastikkirurgi > BRÖSTKIRURGI > Bröstförstoring

Bröstförstoring Förstoring av bysten med implantat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-01-12, 17:32   #1 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Jan 2009
Standard Hjälp mig! Känns konstigt i bröstet när jag skrattar. Vad fel?

Hej!
Jag gjorde min bröstförstoring för 4 år sedan på Akademikliniken i Stockholm. Har 325 cc under eller delvis under bröstmuskeln och har såkallade "geléhallon" hög profil.. Har inte haft några problem tidigare men nu senaste 3 dagarna, har det "klickat" till eller bara känts obehagligt i ena bröstet då jag skrattar eller ansträngt bröstkorgen. Har även "huggit till" i bröstet en eller 2 gånger då jag gjort någon rörelse. Kan inte riktigt definera vart det känns konstigt heller, bara att det har gjort det.

Bör jag oroa mig och vet någon vad det kan bero på? Brukar använda mycket push up bhar dagligen, kan det ha med det att göra?

Tror ni jag har fått någon typ av inflammation eller liknande? Blir väldigt orolig.

Vore verkligen jätte tacksam för ett svar!

Psyk_trams är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-01-12, 20:06   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Lightbulb Undersök implantaten

Hej,

Bröstimplantat av silikon kan både brista och ändra läge vilket kan utlösa de symptom du upplever. Det är knappast något farligt men du bör låta den kirurg som utförde operationen undersöka implantaten. Detta skall man egentligen göra regelbundet som en rutinåtgärd men få läkare upplyser om det innan operation.

Kanske har någon annan själv upplevt något liknande?...

Berätta gärna hur det gått för dig. Lycka till! Cammis

Svara med citat
Gammal 2009-01-12, 20:12   #3 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Hej igen!

Nu när jag har jämfört mina bröst och tryckt på sidan av dom. Så känner jag att det bröstet som är "normlat" och inte känns konstigt är mjukare och att det andra är lite mer "stramt" och känns lite konstigt när jag trycker. Mest känns det då obehagligt vid själva klyftan, som att jag känner implantatet mer än vad det gör i det bröstet som inte känts konstigt. Kan jag ha drabbats av kapselbildning?

Ska ta och ringa min kirurg imorrn för ett återbesök.

Någon som vet hur stor risken är för att drabbas av kapselbildning igen om jag skulle lägga in nya implantat?

Vore så tacksam för svar!

Svara med citat
Gammal 2009-01-14, 11:54   #4 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Post Kan vara kapselkontraktur

Hej,

Det bildas alltid en kapsel av ärrvävnad runt bröstimplantaten. I vissa fall hårdnar kapseln och börjar strama åt runt implantatet. Detta tillstånd kallas för kapselkontraktur och är relativt vanling (1-10 procent beroende på implantat, placering och vem du frågar). Då känns bröstet precis som du beskriver lite hårt och det kan göra ont.

Jättenyfiken på vad din läkare säger?

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies