Gammal 2009-02-09, 18:18   #1 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Exclamation bröstmodell att gjuta av sökes

Hej.

Jag är på jakt efter en bröstmodell att gjuta av.
Har fått i uppdrag att gjuta en byst till en utställning.
Det ska vara en skönhetsopererad byst där man ser att det är inplantat.
En idealbyst som ska spegla idealtet som finns idag. ganska stor byst. helst smal kropp.
Kan inget om kupstorlekar eller gram silikon, men ganska stor.
ungefär som den här bilden http://www.drsanden.com/pages/XL/XL-Pages/Image7.html
Jag skulle kunna göra som jag brukar och skulptera upp allt själv men det känns som att det kommer bli verkligare och bättre om jag hittar någon som kan gjutas av.

Jag har gjutit av kroppar förut, bland annat fem tjejer för en utställning om anorexi/bullemi och det kändes helt naturligt och avslappnat. Det är som att teckna kroki eller liknande inte det mista perverst.
Jag kommer ha en kvinlig assistent och ni får ta med er hur många väninnor eller pojkvänner som helt och om ni känner er tryggare av det. Om ni inte vill att jag som är man applicerar gjutmassan så fixar kvinliga assistenten det. Inga problem. vi kommer bara gjuta partiet kring bysten. med gipsbinda eller alignat (som är en organisk helt giftfri gjutmassa som bland annat tandläkaren använder vid gjutning av proteser)

Det hela tar inte längre tid än en timme max.

Jag har en begränsad budget men några hundra kan jag tänka mig. eller så tar ni tillfället i akt och får en alldeles egen kopia av er byst gratis. jag kommer göra den i hudfärgad latex till utställningen och det är meningen att den ska se så naturlig ut som möjligt.
Så antingen kan ni få en sådan eller i någon annan färg eller material.

Är ni intresserade eller vet någon som kan tänkas vara intresserad så hör av er så snart som möjligt. för det är bråttom.

gärna på mail info[snabelA)spixa.net skicka gärna med en bild på bysten.
Jag ska inte använda bilden till annat syfte och ni behöver inte ha med ansiktet på bilden om ni inte vill.
jag har studio/ateljé i Västerhaninge strax söder om Stockholm.

mvh David Wätte Dockmakare
www.spixa.net
0739-88 30 96
info(snabelA)spixa.net

Svara med citat
Gammal 2009-02-09, 22:27   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Oseriöst! Varning porr!

Usch! Inget sånt här på forumet! Han ska göra en avgjutning till porrdockkor! Några hundra för besväret!! Det finns INGEN seriös konstnär i Västerhaninge! Ta bort såna här tilltag från forumet!!!

Svara med citat
Gammal 2009-02-10, 07:12   #3 (permalink)
spixa David Wätte
Gäst
No Avatar

Standard jasså vad vet du om det. ingen porr här.

nej. tror du jag är så dum så jag vänder mig hit om jag är ute efter porrdockor. tror det här är ett seriöst forum. men vist har ni rätt att vara misstänksamma. men du borde kolla upp det själv i stället för att bara skriva något som du inte vet något om. men vist ska man ta det försiktigt med internetkontakter över lag.
det är till en utställning som ska ut till via riksutställningar. men första premiär på arbetets museum i Norrköping nu i början på mars. så det är lite brådskande.

men skit samma jag får väll som vanligt skulptera själv. tänkte bara att det kanske var någon som tycker det skulle vara kul att gjutas av och få en kopia själv. eller skulle tycka det var en juste handling att stödja utställningen som kommer arrangeras av en stödgrupp för och med ungdomar med anorexi/bullemi och liknande problem.

MVH David Wätte dockmakare
spixa.
www.spixa.net
info(snabelA)spixa.net
0739-88 30 96

Svara med citat
Gammal 2009-02-10, 08:56   #4 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
Usch! Inget sånt här på forumet! Han ska göra en avgjutning till porrdockkor! Några hundra för besväret!! Det finns INGEN seriös konstnär i Västerhaninge! Ta bort såna här tilltag från forumet!!!
seriöst själv att inte göra en google sökning.
http://www.google.se/search?hl=sv&q=...meta=&aq=f&oq=

Svara med citat
Gammal 2009-02-10, 09:39   #5 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Ska inte vara med här!

Det är naivt att tro att bara för att man har en hemsida så är allt ok. "Konstnärens" inlägg är felstavade och givetvis hänvisar han till utsatta grupper som "ungdomar med anorexi/bulemi". Det är osmakligt att utnyttja sånt!
Bort med honom härifrån!!!

Svara med citat
Gammal 2009-02-10, 09:43   #6 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard David Wätte söker anorektisk kvinna med stora silikonbröst

David Wätte söker anorektisk kvinna med stora silkonbröst. Jag vill täcka dej med latex och visa upp dina bröst på din smala smala kropp. Det är ingen fara min kvinnliga assistent kommer att försiktigt smeta in dej i latex och mera latex...
Kontakta mej. Jag heter David Wätte och är konstnär och bor i Västerhaninge.

Svara med citat
Gammal 2009-02-10, 09:59   #7 (permalink)
David Wätte
Gäst
No Avatar

Standard

Citat:
Det är naivt att tro att bara för att man har en hemsida så är allt ok. "Konstnärens" inlägg är felstavade och givetvis hänvisar han till utsatta grupper som "ungdomar med anorexi/bulemi". Det är osmakligt att utnyttja sånt!
Bort med honom härifrån!!!
Hej "Oregistredad användare" utan namn.

Hur ska jag bevisa att jag är seriös hade du tänkt?
Startar jag upp ett dockmakeri och jobbar med seriösa uppdragsgivare under lång tid bara för att förberdeda ett fiske av modeller till porrdockor på helt fel forum?
Hade jag varit i porrbranchen så hade jag nog haft andra forum och personer att fråga,
Tittade du på länken som någon postade över google sökningen så hittar du mitt namn på flera ställen om anorexi/bullemi, och de arbetnen jag gjort till tidigare utställning. men du orkar kanske inte göra en sökning.

Hoppas i alla fall att andra märker att jag är seriös

Mvh David Wätte

Svara med citat
Gammal 2009-02-10, 10:03   #8 (permalink)
David Wätte
Gäst
No Avatar

Standard

Citat:
David Wätte söker anorektisk kvinna med stora silkonbröst. Jag vill täcka dej med latex och visa upp dina bröst på din smala smala kropp. Det är ingen fara min kvinnliga assistent kommer att försiktigt smeta in dej i latex och mera latex...
Kontakta mej. Jag heter David Wätte och är konstnär och bor i Västerhaninge.
latex är slutmaterialet inte gjutmassan/avformningsmassan. så så kinky ska vin inte ha det. nej bysten jag ska gjuta av behöver inte sitta på en anorextisk kropp.

Svara med citat
Gammal 2009-02-10, 15:16   #9 (permalink)
Marianne
Gäst
No Avatar

Thumbs up David Wättes tidigare avgjutningar

Jag är en av de som blev avgjuten till utställningen SMAL som han hänvisar till ovan. David Wätte är en seriös dockmakare, som gjorde ett kanonarbete sist!
Lite referenser för att titta vad detta är:

Se www.skonhetsideal.com, för att läsa mer om den utställningen som var i november 2005, där avgjutningarna var då.

Bild av dockorna som skapades är här: http://www.skonhetsideal.com/smal.php?p=2
Andra bilden ovanifrån.

Den utställningen han talar om denna gång kan ni läsa om mer här:
http://www.arbetetsmuseum.se/?a=4062...&ssm=10040&l=1

Vill ni använda mig som refererens, skicka ett mail till SMAL genom kontaktformuläret på hemsidan, www.skonhetsideal.com

Vänliga hälsningar Marianne

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies