|
|||||||
| Bröstförstoring Förstoring av bysten med implantat. |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
Reg.datum: Feb 2009
|
Hej!
Har bestämmt mig för att göra en bröstförstoring nu i vår, MEN..... Har 10000 frågor, som jag helst inte vill ställa till en kirurg -då jag är rädd att dom säger det jag vill höra! Jag vill ju ha hela sanningen så att säga ![]() Sååå, hur ont gör det, går smärtan att beskriva? Är det konstant värk eller bara när man rör sig? Hur länge har man ont? Jag har en läkarskräck som gjort att jag haft svårt att "våga" detta länge... Tycker att det verkar otroligt jobbigt att sövas av någon och sen lägga min kropp i deras händer! Hur känns det att vakna ur en narkos?????? SNÄLLA SVARA PÅ DET NI KAN!!! Tusen tack! |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Gäst
|
Citat:
Jag hade som sagt inte särskillt ont men det var väldigt stelt och ganska obehagligt den första veckan. Tänk dig ganska kraftig träningsvärk, så kände jag. På morgonen gjorde det ganska ont men så fort jag kommit upp och rört mig lite gick det över. Däremot känns det som man går omkring med silvertejp hårt lindad runt bröstkorgen. och som sagt väldigt stelt. Jag mådde ganska illa efter narkosen, jag kräktes inte eller så men det kändes väldigt obehagligt, som att vara väldigt bakfull. Men det gick över efter några timmar och sen var jag bara trött. Som sagt, vad man känner och hur man mår är väldigt individuellt, men såhär hade jag det iaf. Hoppas det kunde stilla din nyfikenhet litegrann i alla fall! Lycka till! |
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hejsan!
Jag har oxå fruktansvärd sjukhusskräck....Jag kände samma sak som dig angående att sövas och lämnas i någon okänd människas händer. Men jag kände mig väldigt lugn inför operationen,har tänk göra det så pass länge säkert i 9 år! Mina bröst är nu lite över 1 vecka. Ingen värk alls! Jag gjorde mina i Ockelbo, helt fantastisk människa Eija. Hon kan verka lite allvarlig så där i första stund men hon är hur bra som helst! Jag gjorde 390 bakom bröstmuskeln med snittet under bröstet. Att sövas gick så snabbt så det hinner man inte uppfatta,hon berättade för mig att man somnar på 15sekunder. och att vakna är inte heller farligt,jag tyckte det kändes som att vakna som när man vaknar på morgonen...alltså helt normalt! I Ockelbo väckte dom mig när det var dags för första koppen med medicin. Då var det väldigt stelt och jag hade svårt att ta mig upp men det får man ju självklart hjälp med. Sen så sover man i stort sett hela tiden. Behöver man gå på toaletten får man hjälp oxå om man känner sig lite vinglig i benen. Det gjorde jag så dom väntade på mig utanför till jag va klar! Sen är det klart att det känns...jag tyckte det gjorde riktigt ont dom 2 första dagarna, men man orkar inte göra så mycket..Så länge man har medicinen så känner man sig ganska okej. Just det jag höll på att glömma. Man får ju lugnande innan man ska sövas. Det känns bra! Hoppas du har fått lite svar på dina frågor! Men en sak söäger jag bara...man är SÅÅÅÅÅÅ lycklig efteråt så man glömmer nästan hur ont det gör! Men vill man vara fin får man lida pin. Men tänk på att du kanske få ha ont till och från i en vecka....och tänk på hur känge du kommer ha dina tuttar tills det är dags att byta..Det är Lååååång tid det. Då är det värt det! =) |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Member
|
Hej! Jag lade in 390 cc under muskeln, jag hade a kupa innan. Innan narkosen är man ganska nervös, men som någon sa i tidigare inlägg får man lugnande, och man hinner aldrig uppfatta något man somnar bara. När jag vaknade hade jag ganska ont, fick värktablett direkt men den första hjälpte inte mycket så jag fick en till. Men när man vaknar så fryser man jätte mycket, iaf jag.
Jag hade ganska ont de första 5 dagarna, kunde inte sova helt liggande utav jag satt nästan och sov. Men ondast gjorde det när man skulle ta sig upp från sängen eller soffan, min pojkvän fick hjälpa mig många gånger. Det känns som man har två stora tunga stenar till bröst, svullna och hårda är dem. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Gäst
|
Smärtan går att beskriva ja
När jag först vakande upp efter narkosen gjorde det jätteont men jag fick morfin dirket för det, sen fick jag lite till morfin. och jag hade fortfarande lite ont typ en illamående känsla men vågade inte be om mer morfin men läkaren såg att jag vred på mig och stönade av smärta så fick jag lite till och då var allt bra, kände bara ett tryck över brösten men gjorde inte ont, man är bara lite illamående efter narkosen när du ska på toa eller som känns som när man är full. samma dag när jag kom hem hade jag en äcklig känsla i ryggen och längs med armarana men den gick över innan jag gick och la mej, resten av dagarna har jag bara kännt ett konstant tryck mot brösten och det stramar och spänner, musklen i brösten känner du av mest när du rör dig men ont gjorde det inte alls faktist på mig
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:08.

Linjär visning