|
|||||||
| Bröstförstoring Förstoring av bysten med implantat. |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej! Har alltid tyckt att jag haft för små bröst. De har legat på en liten B-kupa, men nu är jag 32 år och har väntat och ammat 3 barn vilket innebär att de är en A-kupa istället. Jag har ännu inte bokat någon tid (har planerat Polarkliniken i Umeå) utan håller än så länge på att resercha. Är så tacksam att jag hittat denna sida! Några frågor från en alldeles för okunnig:
Jag hade planerat anatomiska geléhallon bakom muskeln. Men nu börjar jag vackla lite... Kanske är bättre med runda, då det inte gör något om de roterar? Om jag förstått det hela rätt så föredrar de att jobba just med anatomiska på kliniken. Nästa problem. Jag är 170 cm lång och väger lite drygt 50 kg. Har absolut inget underhudsfett och mina bröst sitter långt isär. Att placera framför muskeln är väl inte att rekommendera då? Om jag förstått det hela rätt så blir broösten mjukar om man placerar dem framför. Hade gärna velat haft en full C eller kanske liten D-kupa och att brösten så att säga sitter tätare ihop. Med den efterlängtade klyftan däremellan så klart... Är det någon som har några förslag på implantat, former osv? Ursäkta att det blev långt och en massa svammel, men tack på förhand iaf!
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
Reg.datum: Jan 2009
|
vad som passar just dig är ju individuellt, men en Ckupa kan man få vid 325cc. ska själv lägga in 300 (har underbystmått 70) så det kommer med all säkerhet bli en ckupa. ville du sen ha större så kanske du kan behöva gå upp till bortåt 400.
Men som sagt, det kan man ta på konsulationen, där får man hjälp med implantaten mvh
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Gäst
|
Tack för ditt svar! Det dyker upp en hel del tankar och funderingar på nätterna. Kanske nån känner till.
Nu har jag en fundering ang mammografi. Bor i en liten byhåla och jag har inte stor tilltro till sjukvården här om jag ska vara helt ärlig. Tror det finns ultraljudsapparat här, men är tveksam till att ngn kan läsa av resultatet. Hur gör man då?
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Gäst
|
Om du gör en förstoring så ska du inte göra ett ultraljud!!
Jag har nyligen varit på mammografi (med jobbet) och fick förklarat för mig att mammografi är det absolut bästa, det är på dom bilderna man enklast ser avvikelser... Så man ska nog fösöka göra mammografi till varje pris. Mitt råd är att åka till närmsta "stad" o göra mammografin där istället... Lycka till!! |
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Gäst
|
Mina bröst satt också väldigt långt isär och gör det fortfarande. Det är ju inte fult men någon klyfta har det inte blivit (lade in 300 cc), jag tror man måste göra riktigt stora ifall man ska få till en klyfta då. Finns ju fortfarande alltid push up BH iofs. Men man ska inte ha övertro till plasttuttar, de kommer se ut precis som dina gamla, bara större. Pekade vårtorna utåt kommer de göra det efter också, satt de tätt ihop eller brett isär kommer de göra det efter också, osv.
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Gäst
|
Tack för svar! Är väl kanske ett problem det där med att jag har lite för högt ställda ambitioner. Pendlar fortfarande hela tiden... VILL gör en op, fast å andra sidan är jag skraj. Skraj för smärtan efteråt, att bli sövd, olika komplikationer osv osv. Kanske bra att det tar ett tag att spara ihop pengarna!
Ny fråga. Jag har ju inte varit på konsultation, men har en hel del tankar iaf. Som det känns just nu, kan ju ändras och ändras igen, är jag sugen på runda geléhallon. Finns de i hög projektion eller vad det heter? Tror nämligen att sådana skulle passa mig bäst... Såg att Polarkliniken i Umeå kör med Mentors. Har någon förresten några erfarenheter på kliniken som jag bör ha i åtanke? Tack på förhand!
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Junior Member
Reg.datum: Jan 2012
|
Hej
jag jobbar som journalist för P1 morgon och Studio ett på Sveriges Radio P1 och jag jobbar i Göteborg. Jag letar efter ett par personer som har satt in gjort bröstimplantat för att höra om dom tankar som ledde fram till beslutet. Gärna både yngre och lite äldre personer. Ni får väldigt gärna vara anonyma. Det vore dock bra om ni bor i västra götaland eller halland. Tanken är att göra en bandad intervju som klipps för att ingå i ett radioreportage. Ni får gärna lyssna på inslaget innan det sänds. Hör gärna av er så fort som möjligt!! Med vänlig hälsning madeleine blidberg madeleine.blidberg@sr.se 0703-24 69 79 |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:09.

Är det någon som har några förslag på implantat, former osv? Ursäkta att det blev långt och en massa svammel, men tack på förhand iaf!

Men som sagt, det kan man ta på konsulationen, där får man hjälp med implantaten
Linjär visning