|
|||||||
| Bröstförstoring Förstoring av bysten med implantat. |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej!
Jag är en tjej på 22 år.. jag har alltid haft komplex över mina bröst. Tycker dom är alldeles för små för min kropp. Jag är 174 lång och väger 63 kg. Det jag undrar nu....vad brukar det ungefär kosta och vilket av dom olika bröstförorings metoderna rekommenderar ni? Jag skulle vilja göra det, men är orolig för att någongting ska gå snett eller några biverkningar. |
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
Reg.datum: Feb 2009
|
Jag ska göra en Op nu den 9/3 men ska bara göra ett bröstlyft. jag skulle råda dig till att söka olika klininker på nätet för en uppfattning om kostnad, men skulle gissa mellan 32-42 000. Jag betalar mer än så för mitt lyft men jag har bestämt mig vart jag vill göra open och har inte kollat upp direkt priser. Men mkt kan du ju få reda på om du går in på olika sidor ang komplikationer och pris. Visst kan det bli komplikation, men dom är så kunniga så om ngt felar efteråt med sårläkning så är det ju hur ens egen kropp läker och ingens fel. Vad har du för kup strl idag? och vad skulle du önska efteråt?
Vet inte om jag gjorde dig mer förvirrad nu, än du var innan Men visste inte heller mkt innan jag bestämde mig fö min op. Kram kram z
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Gäst
|
Jo du det kan lätt gå snett och det ska du vara förberedd på. Jag fick betala 32000 kr för min bröstförstoring och det är billigt, gjorde det på östersjökliniken. Jag skulle rekomendera gelehallon på smala personer för det sägs att det ser mest naturligt ut på dom. Jag har koksalt ville jag ha för att då vet jag när implantatet gått sönder vilket man inte vet på gelehallon om man inte kollar det genom typ mammografi. Kan inte säga om koksalt är bra för mina bröst är fortfarande svullna opererades 17 februari
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Gäst
|
Ok. Jag vill gärna att dom ska se så naturliga ut som möjligt. Jag vill inte att det ska på en gång synas att de är "opererade".
Jag har nu 75A..och funderar på B eller C. Jag vet inte riktigt vilket som skulle passa bättre..... Sen vill jag ju gärna göra mammografin och kunna se ifall nånting skulle vara fel. Är det koksalt som är bättre då? |
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Member
|
Hejsan! jag ska operera mig den 30 mars på Kosmetisk kirurgi i Falköping. (KKAB). Där kostar en bröstförstorig 36.300, oberoende vad du väljer för sorts implantat( koksalt/silicon) (1000kr extra vid + 550cc tror jag )
Jag tror att vi kan vara ganska lika i kroppsbyggnaden, (21år 170/56kg - 70A) och på mig så rekomenderade de Gelehallon(silicon) bakom muskeln, och jag ska lägga in 350cc eller 390cc, har inte riktigt bestämt mig än. Och 350 cc skulle troligtvis resultera i en full c-kupa, vilket jag tror blir lagom. Jag tycker att du ska kika runt på olika kliniker och boka en tid för konsultation på någon som du tycker verkar bra, även om du inte har bestämt dig! Då går de igenom alla risker och sånt med dig, och du får veta typ allt du behöver, och även prova lite inlägg och så. På KKAB kostar konsultationen 300 kr. Jag tycker att det är synd att du ska behöva ha komplex, när det finns möjligheter till att fixa det! Hoppas att jag inte rört till det för mycket! Lycka till vad du än bestämmer dig för att göra! Många kramar |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
Hej
Ah typ samma, jag är 173/63 kg och ska göra på kkab den 23 36300 som någon redan sa. Jag bor närmast falköping och jag letade bara efter kirurger i närheten då jag vill ha nära dit om en komplikation skulle uppstå. Sen googlade jag som en blådåre på kkab och jag har inte hittat nån som gett dom negativ cred även om jag letat efter det då det är minst lika intressant att höra "den andra" sidan av alla mynt. Jag ska ha gelehallon ca 410-450 cc, snittet i bröstvecket och moderate plus profile. Som någon redan sagt, sök efter olika kliniker och läs om dom, boka sedan en konsultation och se om de "klickar" mellan dig och kliniken Ja att det alltid finns en risk för komplikationer känns ju inte alls bra, ibland känns det som om var och varannan tjej med sillisar fått det. MEN så är ju inte fallet, det är en liten procent som drabbas och det värsta som kan hända om man skulle tillhöra den skaran är ju att man får ta ut dom. Visst, slänga pengarna i sjön är inte roligt men mina kan knappast bli sämre än dom är idag förutom att ja kommer ha små ärr i bröstvecket då. |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:20.

Linjär visning