Gammal 2009-03-02, 09:48   #1 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Storleksfundering

Jag har till 99% bestämmt mig för att förstora mina bröst. Har fött två barn och tycker det känns trist att gå omkring med två tomma påsar...för så känns det verkligen.

Jag vill att det ska se relativt naturligt ut till min kroppstorlek. Det ska inte vara helt uppenbart att jag fixat brösten då man ser mig i vanlig tröja och vanlig BH.

Jag är 164 cm lång, väger 52 kg, har 75 cm under byst. Idag har jag 75A som storlek. Jag har gjort ristestet med 300 ml och tycker inte att det känns alltför stort. Jag har tänkt sätta implantatet delvis bakom muskeln och då lär väl några ml försvinna...sedan så har jag hört att många har i efterhand då de vant sig med sina nya bröst önskat att de gjort något större. Därför tror jag att jag väljer 300 ml.

Ni som är ungefär lika stor som jag...hur resonerar/har ni resonerat?

Svara med citat
Gammal 2009-03-02, 12:00   #2 (permalink)
Member
No Avatar

Reg.datum: Feb 2009
Smile

Jag gjorde min operation i oktober-08. Jag sa att jag ville att det skulle se så natrurligt ut som möjligt. Innan hade jag 80A, nu har jag ungefär 80C. Jag är suuuper nöjd. Under konsultationen kom vi överrens om 350ml under muskeln, men under op ändrade hon till 390ml. Det är jag så glad över, nu känns det så bra, dom är perfekta. När jag går i vanlig bh, även med urringning ser det så naturligt ut! Så jag tycker du ska ta ungefär 50 ml mer än vad du tror. Man vänjer sig så fort också! Lycka till!
Camilla är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-03, 23:17   #3 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Jag har precis gjort min förstoring. Jag är i exakt samma storlek som dig, 73 cm under byst. Gick från B till D när jag ammade o ner till A/B. Hade oxå 2 skinnpåsar kvar. Fick till svar av kirurgen att jag var tvungen att ta lite större för att fylla ut skinnet o att det skulle bli en snygg byst. Jag valde 600 ml runda koksalt, är jätte nöjd med storleken. Jag la mina bakom muskeln o genom armhålan. Kommer landa på DD/E i storlek.

Svara med citat
Gammal 2009-03-03, 23:19   #4 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Tänk på att om man tar för lite, kan man få dubbel bröst fenomen pga det lösa skinnet.

Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 19:07   #5 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Jag är gravid för tredje gången och när barnet är fött och jag gått ner alla gravkilon (än en gång!!!) har jag tänkt fixa bysten och göra en full bukplastik. Det jag är lite fundersam kring är storleken på kläder... jag är när jag väger vad jag ska en 42/44 och jag vill ju kunna knäppa den storleken över bysten och inte behöva gå upp en storlek för då blir det ju för stort på övriga kroppen. Någon som kan ge synpunkter på dessa funderingar!?

Svara med citat
Gammal 2009-03-26, 09:40   #6 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard I samma situation...

Hej på dig!
Jag befinner mig i samma situation som du. 2 graviditeter o amningsperioder som satt sina spår. Har 75A och vill ha C, men jag är också orolig för att det ska synas för mycket att de är fejk. Har inte funderat så mycket på hur mycket som ska sprutas in, trodde bara det räckte att bestämma vilken kupstorlek man vill ha och sedan fixade kirurgen det. Tänkte bara säga att jag undrar över samma frågor, men det verkar inte vara så lätt att få svar här på detta forumet över huvud taget???

Svara med citat
Gammal 2009-03-26, 09:43   #7 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Redigering

Såg inte de andra svaren på min skärm, sorry för att jag skrev att det inte gick att få svar här. Lite strul med mitt internet verkar det.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies