Gammal 2009-03-03, 13:29   #1 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Smile Väntahur länge Efter amning

Någon som vet hur länge man måste vänta innan man kan göra en op efter amning? Har hört 6 månader, någon som gjort det tidigare?

Valet av stl. Är helt platt nu, så rädd att ta för stora.. o lika rädd är jag att ta för små, så man går därifrån o inte känner sej nöjd :/

Svara med citat
Gammal 2009-03-03, 23:10   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Jag slutade amma för 3 mån sen o gjorde min op i torsdags. Jag hade B från början, gick upp till D när jag ammade o de skönk ner till 2 skinnpåsar A/B. För att fylla ut skinnet o få en snygg byst la jag i 600 cc o jag är jätte nöjd med storleken. Kommer få DD/E. Jag la mina genom armhålan o bakom muskeln.

Svara med citat
Gammal 2009-03-06, 21:07   #3 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Enligt min plastkirurg vill de vänta helst 3 månader efter det man slutat amma

Svara med citat
Gammal 2009-03-23, 17:31   #4 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

jag slutade amma för en månad sen...ringde om en konsultation idag och då fick jag höra att man måste vänta 6 mån innan operation! Vad är det som kan gå fel? Jag vill utföra operationen så fort som möjligt. har bara skinn kvar i bh:n! Borde man vänta eller ska man våga göra det innan?

Svara med citat
Gammal 2009-05-08, 20:01   #5 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Jag opererade mig 2 1/2 mån efter avslutad ammning, min kirurg sa att det var helt ok.

Svara med citat
Gammal 2009-05-09, 14:09   #6 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
Någon som vet hur länge man måste vänta innan man kan göra en op efter amning? Har hört 6 månader, någon som gjort det tidigare?

Valet av stl. Är helt platt nu, så rädd att ta för stora.. o lika rädd är jag att ta för små, så man går därifrån o inte känner sej nöjd :/
Hej jag har gjort lyft och inlägg och de stämmer som du skriver 6 månader efter. Valet på stl. behöver du inte vara orolig över för när du träffar dom på första träffen så får du pröva olika stl. sen kommer dom att säga vad dom tycker du ska ha för nån stl. som passar bra till din kropp... sen innan du ska operera dig så kommer du träffa den läkaren som ska operera dig och då säger han vad han tycker... han kan sin sak så även om du tycker att han säger en tex för stor stl. så vet han vad han pratar om. själv fick jag ca 140g mer i än va jag hade tänkt mig och idag så är de en mycket bra stl. så lyssna mycket till din läkare så ska du se att du får perfekta bröst lycka till Mvh CJ

Svara med citat
Gammal 2009-05-11, 07:14   #7 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg

Jag ska göra ett bröstlyft med inplantat om tre veckor och jag slutade amma helt för ca två månader sen. Det beror på om brösten har gått tillbaka till vanlig storlek eller ej. Jag har 75 b och ska lägga in anatomiska inplantat 315cc och räknar med att få stor c - liten d kupa . Jag är 168 cm 59kg.
MVH

Svara med citat
Gammal 2009-05-11, 11:20   #8 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Hej

Jag har också bestämt mig för att förstora. Slutade amma för en månad sedan och enligt kliniken jag har kontakt med skulle det inte vara ett problem för mig. (Har nästan bara bröstvårtan kvar). Men jag skulle få ett tydligare svar efter konsulationen

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies