Gå tillbaka   Forum om plastikkirurgi & kosmetiska behandlingar > AVDELNINGAR > Plastikkirurgi > BRÖSTKIRURGI > Bröstförstoring

Bröstförstoring Förstoring av bysten med implantat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-04-24, 12:55   #1 (permalink)
Blondie
Gäst
No Avatar

Standard Bygelbh el sportbh? alla säger olika!

Jag opererade mig i måndags på Proforma, hög profil, 330 framför muskeln, är skitnöjd hitills. Mina ärr ser ut att läka bra under tejpen och svullnaden har gått ner litegrann. Har inte alls ont typ.

Nu har jag en fråga, min kirurg, Mikael Olenius sa att jag antingen kunde ha bygelbh eller sportbh efter operationen, som stöd liksom. Men överallt där jag läser skriver folk olika. En kompis till mig sa att jag absolut inte ska ha bygelbh efterår för att ärren kan bli missbildade, min bygel sitter typ 3 mm nedanför ärren så den skaver ju inte!?

Vad är det som gäller, vad har ni hört!?

Svara med citat
Gammal 2009-04-24, 21:01   #2 (permalink)
Member
No Avatar

Reg.datum: Apr 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Blondie Visa inlägg
Jag opererade mig i måndags på Proforma, hög profil, 330 framför muskeln, är skitnöjd hitills. Mina ärr ser ut att läka bra under tejpen och svullnaden har gått ner litegrann. Har inte alls ont typ.

Nu har jag en fråga, min kirurg, Mikael Olenius sa att jag antingen kunde ha bygelbh eller sportbh efter operationen, som stöd liksom. Men överallt där jag läser skriver folk olika. En kompis till mig sa att jag absolut inte ska ha bygelbh efterår för att ärren kan bli missbildade, min bygel sitter typ 3 mm nedanför ärren så den skaver ju inte!?

Hejsan! Har din läkare sagt att du ska ha bygelbh så måste du ju kunna ha det..eller? Jag har faktist också hört o läst att man absolut inte ska ha bygelbh under den första månaden men en vanlig går bra. Brösten ska inte lyftas upp utan bara ha stöd...

Ring och fråga din läkare annars..

Hoppas du vart lite klokare!
Kicki är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-04-25, 07:59   #3 (permalink)
Blondie
Gäst
No Avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kicki Visa inlägg
Hejsan! Har din läkare sagt att du ska ha bygelbh så måste du ju kunna ha det..eller? Jag har faktist också hört o läst att man absolut inte ska ha bygelbh under den första månaden men en vanlig går bra. Brösten ska inte lyftas upp utan bara ha stöd...

Ring och fråga din läkare annars..

Hoppas du vart lite klokare!
Ja, alltså han sa att man kunde ha de men ja varierar, sover med sportbh och har det typ emellanåt, sen bh som omväxlig för man får ju skavsår av att bära samma
har ju inte typ banden åtstramade på min bh som tur e utan brösten får bara stöd, så de känns bra!

Tack för svaret!

Svara med citat
Gammal 2009-06-08, 16:14   #4 (permalink)
Natalie
Gäst
No Avatar

Standard

Jag har också hört att man inte ska ha bygel-bh den närmste tiden efter operationen eftersom de, som du säger, kan skava på ärren. Vet läkare som förbjuder sin patienter att använda det av den grunden...

Svara med citat
Gammal 2009-06-08, 17:32   #5 (permalink)
Member
No Avatar

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Natalie Visa inlägg
Jag har också hört att man inte ska ha bygel-bh den närmste tiden efter operationen eftersom de, som du säger, kan skava på ärren. Vet läkare som förbjuder sin patienter att använda det av den grunden...
jag fick inte ha varken push-up eller bygel bh på typ 3-4 månader efter min op.
Camilla är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-07-08, 17:34   #6 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Jul 2009
Wink sportbh

Citat:
Ursprungligen postat av Blondie Visa inlägg

Hejsan! vad jag har hört bör man nog ha sportbh,som läkaren rekommenderar...
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies