Gammal 2009-05-16, 12:10   #1 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Behöver lite hjälp...

Hej!!
Jag var på konsultation i veckan... Läkaren tyckte att jag skulle lägga in 275 eller minst 250... Har idag en liten A kupa... Vilken kupstorlek tror ni det blir med 250cc? Jag vill få så naturligt resultat som möjligt, tror ni jag får det med den mängden? Implantatet han rekomenderade var ett runt geléhallon kommer det kännas naturligt? och hur stor är risken att man känner implantatet?

Svara med citat
Gammal 2009-05-17, 00:14   #2 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: May 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
Hej!!
Jag var på konsultation i veckan... Läkaren tyckte att jag skulle lägga in 275 eller minst 250... Har idag en liten A kupa... Vilken kupstorlek tror ni det blir med 250cc? Jag vill få så naturligt resultat som möjligt, tror ni jag får det med den mängden? Implantatet han rekomenderade var ett runt geléhallon kommer det kännas naturligt? och hur stor är risken att man känner implantatet?
Hej.

Har en kompis som förstorade brösten för snart 3 år sedan. Hon har 350cc i sina och hon har C/D i bh-storlek. Hon är en väldigt smal tjej på 179cm och väger 57kg. Hon hade innan operationen liten A och jag personligen tycker inte att de blev för stora. Passade hennes kropp perfekt. Så jag tycker i alla fall inte att du ska oroa dig för att de kommer bli för stora. Med 250-275 så gissar jag att du kommer att landa på en C-kupa, sen kan det ju variera beroende på vilken kropp man har. Angående gelehallon så tror jag att det är runda inlägg med trögflytande silikon, vilket även detta va den sortens inlägg som min kompis använde, och hon tycker själv att de har blivit mjuka och naturliga. Risken för att känna implantatet är väl helt beroende på hur stor/liten du är. Har du en naturligt lite större bröstficka och underhudsfett så känner du nog inte av inlägget lika mycket.

Hoppas att svaret hjälpte lite i alla fall.

kram Sofie
sofie_sthlm är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-05-18, 13:43   #3 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Att brösten känns skall kännas som naturliga bröst efter att ha lagt in implantat skall du nog inte hoppas på. Gelehallon känns dock mer naturliga än tex koksalt lr silikon... Däremot så känns de helt ok, ungefär som spända tonårstuttar.. Det beror ju även på om du lägger implantatet framför lr bakom muskeln, bakom känns givetvis hårdare. De är hårdare när de väl kommer in i kroppen än när du känner på dem under konsultationen. Tycker att en av fördelarna med opererade bröst är just att de är lite fastare, slipper ju bh tex.

Svara med citat
Gammal 2009-05-19, 23:32   #4 (permalink)
Member
No Avatar

Reg.datum: Mar 2009
Standard

Citat:
Hej!!
hade också en a-kupa innan min op....jag la in anatomiska geléhallon MF 255cc
har idag 65DD 65E....jag la mina bakom bröstmuskeln ó känner inplantaten på¨undersidan av brösten sen en aning på kanten av ena...men inget jag störs av ó absolut inget som syns. dom har en naturlig form "droppformade" fasta men absolut inte hårda.
lycka till med allt

www.endelommig.blogg.se
Jacquiline är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-05-20, 19:08   #5 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: May 2009
Standard

Citat:
Att brösten känns skall kännas som naturliga bröst efter att ha lagt in implantat skall du nog inte hoppas på. Gelehallon känns dock mer naturliga än tex koksalt lr silikon... Däremot så känns de helt ok, ungefär som spända tonårstuttar.. Det beror ju även på om du lägger implantatet framför lr bakom muskeln, bakom känns givetvis hårdare. De är hårdare när de väl kommer in i kroppen än när du känner på dem under konsultationen. Tycker att en av fördelarna med opererade bröst är just att de är lite fastare, slipper ju bh tex.
Man ska fortsätta använda bh även om man har silikonbröst, det är särskilt viktigt om man har lite större byst. Annars riskerar man att få hängiga bröst i framtiden.

Men visst, silikontuttar håller sig bättre på plats så att säga, om man jämför naturliga bröst i samma storlek.
Gammal 2009-05-22, 20:34   #6 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jacquiline Visa inlägg
hade också en a-kupa innan min op....jag la in anatomiska geléhallon MF 255cc
har idag 65DD 65E....jag la mina bakom bröstmuskeln ó känner inplantaten på¨undersidan av brösten sen en aning på kanten av ena...men inget jag störs av ó absolut inget som syns. dom har en naturlig form "droppformade" fasta men absolut inte hårda.
lycka till med allt

www.endelommig.blogg.se
Jösse de låter gigantiskt och 255cc är väl relativt lite?
Men ja ska kolla på din blogg så jag får lite uppfattning om dessa storlekar :-)

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies