Gå tillbaka   Forum om plastikkirurgi & kosmetiska behandlingar > AVDELNINGAR > Plastikkirurgi > BRÖSTKIRURGI > Bröstförstoring

Bröstförstoring Förstoring av bysten med implantat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-05-23, 20:30   #1 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Vad säger man till sin arbetsgivare?

Hejsan allihopa!
Jag har nu bestämt mig för en operation, problemet är att jag nyss fått nytt jobb, och undrar om ni har några tips på hur man förklarar för sin arbetsgivare att man måste vara borta i 2veckor? Problemet för mig är att jag har ett fysiskt tungt arbete med många tunga lyft.
Funderar om jag skulle be att få vara på en annan "lättare" avdelning med mindre tunga lyft tillfälligt ca 3 veckor. Andra med ryggproblem på min arbetsplats har blivit tillfälligt förflyttade. Min fråga är kan jag be om detta? Får man sjukskriva sig pga en frivillig operation?
Tacksam för svar! /s

Svara med citat
Gammal 2009-05-25, 09:23   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Du har rätt att vara sjukskriven oavsett om det är en självvald operation eller inte. Däremot så får du nog räkna med att vara sjukskriven minst 3 veckor,helst fyra. Du får inte lyfta tungt, träna eller anstränga dig på fyra veckor. Och det kommer du varken kunna eller vilja för man har rejält ont ett bra tag efter op. Om du inte vill så behöver du ju inte säga varför du är sjukskriven till din arbetsgivare,säg att det är privat. Annars så kan man ju försöka tajma in operationen under semestern...

Lycka till!

Svara med citat
Gammal 2009-06-04, 12:26   #3 (permalink)
Member
No Avatar

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
Hejsan allihopa!
Jag har nu bestämt mig för en operation, problemet är att jag nyss fått nytt jobb, och undrar om ni har några tips på hur man förklarar för sin arbetsgivare att man måste vara borta i 2veckor? Problemet för mig är att jag har ett fysiskt tungt arbete med många tunga lyft.
Funderar om jag skulle be att få vara på en annan "lättare" avdelning med mindre tunga lyft tillfälligt ca 3 veckor. Andra med ryggproblem på min arbetsplats har blivit tillfälligt förflyttade. Min fråga är kan jag be om detta? Får man sjukskriva sig pga en frivillig operation?
Tacksam för svar! /s
Jag kan tänka mig att du jobbar inom vården.. jag själv jobbar inom hemtjänsten, jag ville inte att operationen skulle påverka jobbet så jag tog semester, va borta från jobbet 1 vecka. Började jobba igen utan problem. Min chef vet inte om förstoringen!
Camilla är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 01:47   #4 (permalink)
Blondie
Gäst
No Avatar

Standard

Jag jobbar på en larmcentral så slipper det här med tunga lyft. Var hemma en vecka, vilket innebar två sjukskrivna pass endast. Sa till chefen att ja förstorat tuttarna, alla visster ju ändå om det tack vare en liten läcka.. Visste att det ändå skulle märkas så!

Svara med citat
Gammal 2009-06-16, 12:50   #5 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: May 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
Hejsan allihopa!
Tacksam för svar! /s
Du har rätt att vara sjukskriven för en skönhetsoperation, MEN eftersom du precis fått nytt jobb så antar jag att du bara är provanställd? Och du kan då få gå utan anledning efter sex månader. Tänk på det. Inte många arbetsgivare är helt ok med sjukskrivning för skönhetsoperationer.
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies