|
|||||||
| Bröstförstoring Förstoring av bysten med implantat. |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
Reg.datum: May 2009
|
Hej!!
Jag ska göra en bröstförstoring den måndagen 22/6, 345 g silicongel bakom muskeln. Undrar hur länge man kommer att ha jätteont o knappt kunna röra sig elller så? Har nämligen 2 små barn (1 1/2 och 3 1/2 år) som ska lämnas och hämtas på dagis den veckan eftersom jag kommer vara sjukskriven. Sambon börjar arbeta innan förskolan är öppen. Kan man klara detta själv? Berätta gärna hur ni mådde de närmaste dagarna efter op och om ni var på benen eller låg mest. Jag har gjort två kejsarsnitt så jag vet vad smärta är.
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Gäst
|
jag hade aldrig klarat det,kom inte upp ur sängen själv första veckan. Fick gå upp kl 05.00 med min sambo som skulle till jobbet så att han kunde hjälpa mig upp ur sängen, annars hade jag blivit strandsatt där hela dagen... men det är ju olika för alla..... skulle nog dock rekomendera dig till att se till att du har hjälp första dagarna ifall du bli "imobiliserad"....
*min rumskompis hade fött två barn men sa ändå att bröstoperationen var mkt värre i smärtväg...... lycka till! |
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Member
|
Citat:
Bara o hålla tummarna att man är ganska pigg då. :-) |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Junior Member
Reg.datum: Jun 2009
|
Citat:
Jag kan säga dig att du ska INTE ta hand om dina barn på något sätt under minst 5 dagar! Mina 2 barn är lika gamla som dina och jag har turen att ha en pappa (vi är separerade) som tar dom i en vecka. Jag har också 2 kejsarsnitt och dom var mycket värre än förstoringen, men jag lovar dig att jag håller på att krokna av smärta här. Jag kommer inte upp ur sängen själv och jag skulle INTE kunna bryta av en banan ens. Min storlek på bh är nu D75. Jag är för övrigt en person som tål smärta ganska bra och är fysiskt stark, men detta är verkligen smärtsamt just nu. Hoppas inte att jag har skrämt någon nu, men det jag menar är att det är viktigt för läkningen att kunna ta det helt lugnt under några dagar. Lycka till! Gjorde mina på Citadell i Landskrona, Göran Helmerstig. 30 år gammal 2 barn 500cc 170 cm 55 kg NU: D75-kupa Innan: B75-kupa |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Member
|
Citat:
Har inte nån som är nära heller som kan hjälpa till... Vi verkar ha lite gemensamt :-) Är oxå 30 år, 2 snitt väger lika men jag är lite kortare ;-) Ska göra op i ockelbo hos Eija :-) Vad fick du för smärtlindring med hem, fick du PC oxå? Är du mycket svullen, så här kort efteråt? Spännande och höra dina erfarenheter! |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Junior Member
|
Jag op:ades den 25/5 (m a o 3 veckor sedan) - anatomiska geléhallon 335 cc bakom muskeln. Åkte hem 3 tim efter op - har inte haft några problem att ta mig upp ur sängen och började jobba en vecka efter. Visst - det gör ont (men jag tyckte inte det var farligt alls), det känns lite som att man stoppat in två stora bollar som egentligen inte får plats i skinnet (som stramar) - upplevs som ett tryck över bröstet - men smärtan avtar efter hand och efter en vecka var den i princip över (de smärtstillande tabletterna hjälper). Morgonen är värst då det spänner ganska rejält och överlag är det ganska spänt och känsligt (lite jobbigt att ratta en bil t ex). Jag har också genomgått två kejsarsnitt men tyckte detta inte var något alls i jämförelse. Kanske beror på hur mycket man lägger in. Jag kan dock konstatera att det är värt varenda liten "smärta" - är supernöjd med resultatet och känner mig äntligen som en riktig famme fatale! Stort lycka till!
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Member
|
Citat:
Jag ska lägga in silicongel 345 cc standard profile bakom muskeln, så inga jättebomber för mig. ;-) Har ju ammat 2 barn så töjbar hud finns det oxå. Jag ska få stanna ca 1 dygn, mao sova kvar över natten eftersom första dygnet är störst risk för komplikationer o blödningar. Jag blir sjukskriven 2 v men sen har jag sem på det så jag blir hemma tot 6 v innan arbetet börjar igen. Jag känner mig verkligen nervös när jag hört att man inte tar sig ur sängen själv ens. Men hoppas det löser sig på nå vis, längtar så tills man äntligen kan visa sig i bikini igen. ;-) Roligt att höra att du är nöjd!!!! |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hej Loppan!
Det här med att inte ta sig ur sängen förstår jag inte alls. Man får lära sig "slänga iväg" med benen så man får lite fart (hehe). Går jättebra! Det jobbiga tycker jag är att ligga på rygg (vilket jag fortfarande gör, tänkte köra 4 veckor + sportbh på även nattetid för att vara på den säkra sidan). Min kirurg sa att ju fortare man orkar vara på benen och röra på sig - ju fortare går smärtan och stelheten över. Och jag tyckte att lyckan över att ha fått snygga bobbar övervann smärtan flera gånger om!!! Det du kommer att ha svårt med de första 3 veckorna är att lyfta upp dina barn (ska du nog undvika om det går) för att inte anstränga muskeln för mycket i början. Men man ska ändå tänja och stretcha med armarna över huvudet! (vilket känns lite läskigt de första dagarna). Jag ville inte heller ha några "bomber" men de känns ändå "stora" i förhållande till vad jag hade innan. Har en känsla av att alla tjejer på sådana här sidor triggar varandra till att ta större och större. Trenden nu, enligt min kirurg, är att de allra flesta hellre väljer lagom bröst än jättestort! Samtidigt har man förstått att 250 kan bli stort på någon och 375 blir litet på någon annan. Tror det är viktigt att man visar bilder för kirurgen vad man har för önskan och förväntningar och sedan tar de fram de alternativ som bäst motsvarar det. Alla skriker också över sportbh'n och hur jobbigt det är att ha den - men jag tycker det är helt ok och på mig ser brösten fantastiska ut även i den. Har ägnat många kvällar åt att prova toppar, kläder och bikinis - SÅÅÅ himla kul när man ser hur snyggt och sexigt det blir! En enorm kick för självförtroendet! Som sagt - var inte orolig - det kommer att gå hur bra som helst! |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Gäst
|
Oavsett hur mycket eller lite ont man har så skall man ABSOLUT INTE lyfta sina barn på två veckor!....då man inte får lyfta mer än 1kg! Eftersom man dessutom går på smärtstillande så kan det vara svårt att känna efter riktigt hur mycket som är ok att bära, så bäst är att hålla sig till de restriktioner man fått av sin kirurg....synd om man skulle få nån blödning pga att man tagit i för mycket...
Smärtan varierar väldigt från person till person beroende på mått, hur vältränad man är, framför lr bakom muskeln, storlek på implantat, kirurg och smärttålighet i övrigt. Viktigast är att vara rädd om sig och ta det lungt! |
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Member
|
Citat:
Tack för ett positivt svar!!! :-) Hur längesen var det du gjorde din op? Jag vet att man ska upp o röra på sig så snart som möjliget efter op, så även efter kejsarsnitt. Då har jag varit uppe på morgonen direkt (snittad på kvällen båda ggr) och tvättat o klätt mig själv o personalen har bara gapat när de kommit in till mig. ;-) Ja jag är grymt envis o vill absolut inte ligga o bara ha ont. Försöker hellre röra mig lite! Tänker inte ens på sportbh:n, vill bara få det här gjort nu o känna mig lite kvinnlig igen ;-) Ja så kommer det nog kännas för mig oxå, att det är bomber men egentligen bara normala o som passar min kropp. Kirurgen hjälpte mig mycket på konsultationen så det här ska nog bli bra det. :-) Det är tur att vi har rörliga barn som klättrar i -o ur bilstolarna själva, så det ska nog inte bli problem. Har så gott som löst det nu med lämningen oxå! |
|
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:11.

Linjär visning