|
|||||||
| Bröstförstoring Förstoring av bysten med implantat. |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
Reg.datum: Aug 2009
|
Hej!
Jag är ny här på forumet, och har några funderingar angående bröstförstoringar. Jag har alltid älskat mina bröst och aldrig tänkt tanken att jag skulle vilja göra dem större, men sedan jag slutade amma min son för 6 månader sedan har de ändrat utseende enormt, och jag har börjat fundera på om inte en operation är något för mig ändå. Mina frågor är: 1. Behöver jag göra ett lyft tror ni, eller räcker det med förstoring? Hur stora inlägg skulle passa mig tror ni - jag är 173 cm lång, väger 60 kg och har i dag B-kupa eller ibland C-kupa? 2. Hur väl syns det egentligen att man opererat brösten när man har t.ex. en t-shirt på sig? Måste man tala om för alla man känner att man ska göra det? Jag kommer från en "fin" familj där man ser ner på tjejer med siliconbröst, och det känns jättejobbigt att behöva tala om för föräldrarna, speciellt min pappa, att jag ska operera mig. Kan man typ börja stoppa toalettpapper i bh:n några månader före operationen, och sedan gradvis öka mängden så att ingen märker något? Hur tog eran omgivning det när de fick veta att ni skulle operera er? 3. Hur mycket pengar ska man lägga undan, i fall att det blir komplikationer? Jag arbetar inte och får således inte låna några pengar om det skulle vara något, så jag måste spara ihop till detta innan jag opererar mig. 4. Jag skulle vilja göra operationen i december eller januari. När ska jag ringa och boka tid för konsultation? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Junior Member
Reg.datum: Aug 2009
|
Citat:
Dina frågor: 1) Jag tycker dina bröst ser jättefina ut, de är ungefär dubbelt så stora som mina så jag hade varit nöjd med din storlek Har själv ammat båda våra underbara flickor och det har påverkat, har inga hängbröst men de är små de stackarna. Om du gör en bröstförstoring så kommer brösten att ha liknande utseende och eventuella defekter som innan (såg dock inga på dina), bara det att de är större efter en operation. Läste att den bästa kandidaten för bröstförstoringar är den som är ute efter en förbättring och inte perfektion.2) JAg tycker du ska berätta för de närmsta, resten behöver inget veta. Själv har jag berättat det för min mamma, bror och min man så klart he he. Anledningen till att jag ville berätta det för dem är att jag behöver deras hjälp med våra kära barn då jag är borta plus att vi har en god realtion så det var ett självklart val. Min mammas reaktion var go "klart du ska göra det för dig själv om du vill, gör bara inga onaturliga", min lillebror på 26 sa "det är väl okej om en tjej vill göra det så länge det ser naturligt ut" Go familj. Tillägas bör dock att min mamma inte vet vad det kostar, något jag inte känner något behov av att berätta;-) Om du inte berättar och genomför operationen så kanske du ändå måste berätta det själv efteråt, detta för att de kommer antagligen att se det. Att dölja det låter inte som en bra ide, då är det kanske ingen mening med en bröstförstoring -hela tanken är att man ska "bli fri" från sin nuvande situation. Jag tycker du lugnt och stilla ska sätta dig ner och berätta, förklara lugnt att du är medveten om riskerna men att fördelarna överväger för dig. Berätta att du begär inte att de ska förstå men att du ändå vill dela med dig av något som är så här pass viktigt. Kanske de vill följa med på samtalet ho en kirurg och också ställa frågor? Vem vet, de kanske överraska dig. Fråga 3) Själv har jag sparat till en operation plus eventuella komplikationer, man måste vara förberedd tycker jag på att det kan gå hemsk fel. Som en skrev; blir det bra så bli det som ett nytt liv, men blir det dåligt så tar livet slut.... Så jag tycker; man ska bara göra detta om man har en ekonomisk trygghet bakom dig 4) Väntetiderna är något kortare nu under finanskrisen, folk har inte råd på samma vis längre tror jag -vilket gör väntetiden kortare. Ringde för någon dag sedan själv och fick tid för samtal nu den 26:e aug. operationstid kunde jag få ca 3 veckor senare om jag ville. Hoppas att du känner dig lite hjälpt av allt detta och att jag inte tryckt ner dig på något vis. Lycka till med allt och berätta gärna hur det gick för dig. Ha det underbart med barnet och njut av småbarnslivet. |
|
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:19.

Linjär visning