Gammal 2007-08-21, 13:34   #1 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Aug 2007
Standard Gratis operation?

Jag har hört att man kan få gratis operation på något vis om man har små bröst som inte är "normalt"? Någon annan som hört det? Och hur små bröst ska man egentligen ha? jag är inte alls nöjd me mina så jag funderar på att operera in det,men pengar är det stora problemet...

NathalieT är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-08-21, 21:56   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Thumbs down Gratis bröstförstoring

Hej,

Landstinget kan i vissa fall stå för kostnaden för att återställa fysiska avvikelser som orsakar stort psykiskt eller fysiskt lidande för den drabbade. Till dessa hör t.ex. kraftigt utståående öron, extremt stora bröst eller avsaknad av ett bröst till följd av cancer.

Ovanligt små bröst anses inte vara tillräckligt starka skäl för att få en bröstförstoring finansierad av staten även om detta tillstånd kan orsaka stort psykisk obehag. En bröstförstoring hos en privat plastikkirug finansierad av patienten själv är dessvärre enda lösningen.

Beklagar och önskar dig lycka till!

Svara med citat
Gammal 2007-08-22, 20:37   #3 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Aug 2007
Standard

tack så mkt för svaret. nu är de bara att sätta igång att spara. når väl mitt mål om något år
NathalieT är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-11-20, 08:57   #4 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard men om de är extremt olika då?

jag är 28 år och har extremt olika bröst.. står jag framåtlutad så de hänger ner, är det ca 3 cm skillnad på längden.. det ena är b cupa och det andra c.. jätte svårt att finna bekväma bh.. kan man få hjälp med detta?
Jag vågar ine gå i bkini eller vara naken inför män.. och nu börjar jag bli gammal.. ska jag behöva leva ensam hela livet pga att jag inte har råd att fixa till mitt ena bröst?

Svara med citat
Gammal 2007-11-20, 17:45   #5 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Thumbs down Dessvärre lär du få göra det...

Tyvärr kommer du nog att få acceptera din situation eller börja spara. Landtingen är extremt restriktiva med att dela ut pengar till kosmetiska ingrepp. Finns inte tungt vägande medicinska skäl är det kört...

Tråkigt men sant!

Svara med citat
Gammal 2007-12-01, 18:12   #6 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Oct 2007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
jag är 28 år och har extremt olika bröst.. står jag framåtlutad så de hänger ner, är det ca 3 cm skillnad på längden.. det ena är b cupa och det andra c.. jätte svårt att finna bekväma bh.. kan man få hjälp med detta?
Jag vågar ine gå i bkini eller vara naken inför män.. och nu börjar jag bli gammal.. ska jag behöva leva ensam hela livet pga att jag inte har råd att fixa till mitt ena bröst?
det är mer regel än undantag att brösten är olika stora. Om alla resonerade som dig, hur tror du landstingets ekonomi skulle se ut? Så inga snyfthistoier i världen kommer att få landstinget att betala en op till dig!
Linn är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 07:37   #7 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

jag har en kompis som har olika stora bröst, hon har fått en operation gratis efterom att det skiljer så pass mkt mellan de två olika, ni som sitter och svarar utan att veta, har ni inget bättre för er?

det bästa är att du får gå och visa upp brösten och höra vad de säger, berätta också hur du lider av det.

lycka till

Svara med citat
Gammal 2007-12-10, 16:09   #8 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Jaha, det är olika i olika landsting. Här där jag bor vet jag med säkerhet att man opererar kvinnor med småbröst inom landsting. Då menar jag inte att dom har a-kupa och får c-kupa. utan dom har inga bröst och man lägger in typ B-kupa.

Men det är olika, som sagt. Jag tycker att om du lider av det, gå till VC och få en remiss till plastikkirurgen. Det kan ju vara värt det.

Svara med citat
Gammal 2008-02-06, 18:39   #9 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Hallå!!!!

OBS!!!!!
Jag håller INTE med här!!!!! JAG fick min bröst op bekostad av staten för 10 år sedan, pga psykisk ohälsa pga nästa obefintliga bröst, så JO det går att få en sådan op bekostad, dock svårt! Kontakta en läkare på vårdcentralen, berätta hur dåligt du mår över dina bröst och beskriv hur gärna och mycket du drömmer om att få känna dig som alla andra kvinnor---på det viset kan man få en remiss vidare till en kirurg, som sen bedömmer om du får rätten till en op eller ej.
"fick bröst----och sin kvinnlighet,,,,ler"

Svara med citat
Gammal 2008-04-12, 17:10   #10 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
Du får hjälp via landstinget, en nära vän till mig hade samma problem

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies