Gå tillbaka   Forum om plastikkirurgi & kosmetiska behandlingar > AVDELNINGAR > Plastikkirurgi > BRÖSTKIRURGI > Bröstförstoring

Bröstförstoring Förstoring av bysten med implantat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2010-08-15, 18:46   #11 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Angry Suck...

Citat:
Ursprungligen postat av Extas Visa inlägg
Det är inte sjysst att tvinga andra att betala för att du ska få återhämta dig efter en bröstförstoring...
Jag blir matt av sånna kommentarer. Om hon behöver operera sig och inte kan vara arbetsför direkt efter operationen så är det väl självklart att hon skall ha rätt till sjukskrivning!
Som tidigare har sagt, vi betalar skatt för att få lägre sjukhuskostnader, vi betalar skatt för att kunna vara hemma med sjukt barn, vi betalar skatt för att kunna vara sjukskrivna när vi är sjuka eller på annat sätt är hindrade att jobba... som t.ex p.g.a en operation.
Ett exempel, min bror skadade knät, det läkte men han led fortfarande av smärtor och ful ärrbilding. Han kunde gå och stå och belasta knät som vanligt men hade värk och undveck shorts på sommaren. Smärtstillande medicin stillade värken en del men knät såg inte estetiskt bra ut och han ville åtgärda det så fort han hade möjlighet.
Han opererade det onda och fick ärren åtgärdade OCH han blev sjukskriven i 6 veckor. Idag är han så gott som återställd och INGEN ifrågasatte honom angående sjukskrivningen.
Så, SJÄLVKLART skall du operera dig och givetvis sjukskriva dig p.g.a. eftervård!

Svara med citat
Gammal 2010-09-02, 15:38   #12 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Hej hej

Jag sitter här och läser lite för att jag har det precis som du och mår superdåligt över mina bröst efter 2 barn. För 5 år sen hade jag aldrig kunnat tänka mig att jag ens skulle fundera över att operera brösten men man ska väl inte behöva gå runt och må dåligt över det heller. Jag tycker att du är modig! Och självklart ska du inte behöva lyssna på alla dessa moraltokar. Om du vill sjukskriva dig och får det så ska du göra det tycker jag. På tal om dessa himla skattepengar verkar de ju iaf aldrig gå till det som de borde. Om de då kan hjälpa dig så att du mår bättre tycket jag att det är super!
Jag ska sjåälv försöka ta modet till mig att boka in en konsultationstid.

Stort lycka till!

Svara med citat
Gammal 2010-09-16, 09:41   #13 (permalink)
Junior Member

Lindabyumes avatar

Reg.datum: Sep 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stjärnöga Visa inlägg
Jag är nu här. Har bestämt mig och nu börjat spara ihop pengar. Har kommit en liten bit på vägen men iom att ag äntligen har besämt mig så ska det gå rätt snabbt att få ihop dem. Under tiden har jag gott om tid att samla all information och förbereda mig. Har funderat på detta ända sen jag slutade amma mitt andra barn som nu är 6 år.
MIna boobs är verkligen inte som de var innan, är 30 i år. MIna bröst ser ut att sitta på en betydligt äldre kvinna. Jag är ung i övriga kroppen, sinnet och det ser inte ut som att mina bröst passar ihop med min kropp.
De känns fruktansvärt hemska, tomma och utan spänst, Slapp hänget alla pratar om, men vad spelar det för roll när tissarna försvann istället?
Har alltid haft små (är smal och lång) men de var ju iallafall fasta.
Usch Nä!! Detta mår jag mycket dåligt över.

Men nu till min fundering. Hur länge var ni sjukskrivna efter operation? Hur länge FÅr de sjukskriva en? MItt jobb är nämligen väldigt fysiskt (Jobbar som gruvarbetare..) Bär mycket, Lyfter, sitter i skakiga maskiner, en del montoama rörelser mm.. Kan ju bara tänka mig hur snacket kommer gå när jag är borta
Detta är min största oro, för att komma tillbaka till jobbet för tidigt går ju inte och att vara ledig går inte heller om det inte är sommar och då är ju ungarnas semester förstörd.
När var ni som vanligt igen?

Har nu sittit och läst och håller med varför finns det så många moraltanter som ska lägga sig i det är väl ändå upp till var och en hur man vill göra.. Och gör man en op för att man ska må bättre finns ju så mång aolika orsaker till varför man gör det.. så jag tycker var och en sak se ut ifrån sin synvinkel...
ska själv operera mig ska göra en storbukplastik och även op mina bröst.. varför jag ska göra det tänker jag ej sitta och berätta .. för då kommer man väl få göra ett och annat...
men stå på dig och ta den tid du behöver .. jag kommer bli sjukskriven 6-8 veckor för min bukplastik.. jobbar inom vården så jag måste ta det lungt...

kram
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies