|
|||||||
| Bröstförstoring Förstoring av bysten med implantat. |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
Reg.datum: Mar 2010
|
Jag är nu här. Har bestämt mig och nu börjat spara ihop pengar. Har kommit en liten bit på vägen men iom att ag äntligen har besämt mig så ska det gå rätt snabbt att få ihop dem. Under tiden har jag gott om tid att samla all information och förbereda mig. Har funderat på detta ända sen jag slutade amma mitt andra barn som nu är 6 år.
MIna boobs är verkligen inte som de var innan, är 30 i år. MIna bröst ser ut att sitta på en betydligt äldre kvinna. Jag är ung i övriga kroppen, sinnet och det ser inte ut som att mina bröst passar ihop med min kropp. De känns fruktansvärt hemska, tomma och utan spänst, Slapp hänget alla pratar om, men vad spelar det för roll när tissarna försvann istället? Har alltid haft små (är smal och lång) men de var ju iallafall fasta. Usch Nä!! Detta mår jag mycket dåligt över. Men nu till min fundering. Hur länge var ni sjukskrivna efter operation? Hur länge FÅr de sjukskriva en? MItt jobb är nämligen väldigt fysiskt (Jobbar som gruvarbetare..) Bär mycket, Lyfter, sitter i skakiga maskiner, en del montoama rörelser mm.. Kan ju bara tänka mig hur snacket kommer gå när jag är borta ![]() Detta är min största oro, för att komma tillbaka till jobbet för tidigt går ju inte och att vara ledig går inte heller om det inte är sommar och då är ju ungarnas semester förstörd. När var ni som vanligt igen? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Gäst
|
Jag kommer inte att sjukskriva mig då jag INTE tycker att arbetsgivaren ska betala för att jag ska vara hemma pga a en bröstförstoring. Arbetsgivaren betalar 2 veckor av din sjukskrivning sedan tar FK över. Jag kommer att ta semester och om det går ut över barnen så är ju det synd men men det är ju trots allt mitt enhälliga beslut och INGET som arbetsgivaren hittat på att jag ska göra.
OP mig på Onsdag och är såååå nervös. Har ett "kontorsjobb" och kommer att smygstarta på söndag men sedan tar jag set lungt ett par dagar för att köra igång på allvar veckan därpå. |
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Gäst
|
Citat:
Du har säkert betalat din beskärda del av skattepengarna och förtjänat det )
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Gäst
|
Citat:
jag är undersköterska inom hemtjänsten, vilket är mkt fysiska rörelse när jag förflyttar mig endast med att gå eller cykla mellan vårdtagare, har tunga lyft dagligen, kirurgen sjukskriver dig efter vad du har för yrke, behöver du sen längre är de bara att förlänga sjukskrivningen, för vibrationer är inte bra under några som helst förhållanden, då kommer dom aldrig i läge, o kan bli väldigt olika med varann.. de tar 2 månader innan dom är fastläkta, under den tiden får du inte ha tunga lyft eller starka vibrationer, jag fick två veckors sjukskrivning, dock vart jag borta 3 veckor allt som allt, när jag har muskelinflammation i underarmarna som gjort jag vart sjuksriven ett tag till, men ska börja jobba 25% imorrn pga armarna,.. men jag skulle inte kunnat jobba förra veckan när de va två veckor sen operation, jag har implantatet under bröstmuskeln, o muskulaturen klarar inte av att ta tunga lyft utan smärta eller biverkning som att dom far ur läge.. har du jobb i gruva så skulle jag lätt säga du ska va borta minst 1 månad, sen prata om skattepengar, vi betalar skatt så vi kan leva gott i sverige, man lever en gång, vill man göra nåt åt kroppen som vi bara ha en upplaga av, o vi har bara en ungdom, vill du göra bröstförstoring så ska du självklart göra de, jag betalar skatt för att jag ska kunna ha en bra skola vård osv, vill jag göra ett ingrepp tycker jag inte samhället kan säga att dom inte tycker man behöver de.. mår man bättre i själen av att förbättra nåt på de yttre, så DO IT.. men med tanke på ditt jobb så skulle jag säga 4-8 vecko ifrån ditt jobb.. annars är de stor risk du får dåligt resultat.. lycka till |
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Gäst
|
Tänk att det finns sånna moralkärringar. Varför ska man må dåligt över att man ska stanna hemma (sjukskrivning)? Räcker det inte att man redan mår dåligt över hur brösten ser ut. Jag tycker att det är helt sjukt att man kan ha sånna åsikter.
Man måste ju ta hand om sin kropp, och krävs det en operation för det så får man ta det. Helt seriöst så tycker jag att en bröstoperation borde ingå i sjukvården för alla kvinnor som har ammat. Jag har ammat två barn och mina bröst är helt förstörda, så jag har precis blivit opererad. Det finns folk som gör illa sig och får flera tusen i skadestånd för ett litet ärr, av sin försäkringsbolag. Varför kan man inte försäkra sina bröst då??? Till trådstartaren, lyssna inte på dom där bittra människorna. Ta din tid på dig att läka och MÅ bra. Lycka till |
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Junior Member
Reg.datum: May 2010
|
Citat:
Men om du gör det är det inte sjysst att tvinga arbetsgivare och skattebetalare att betala kalaset.
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Gäst
|
Men kom igen.. Hon jobbar väl själv, det betyder att hon oxå betalar skatt. Alltså tar hon egentligen från det hon själv betalar. Man betalar så jävla mycket skatt och det är sällan man utnyttjar skattepengarna. Hatar folk som jagar småfiskar när politikerna själva äter upp våra pengar. Ska du klaga så gör det på dom.
Det är sällan vi kvinnor tänker på oss själva pga familj, barn osv, kan man inte få unna sig nåt bra nångång utan att det ska komma sånna som du och tycka till. |
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Gäst
|
Jag håller helt med sist talande.. De du tänker/ säger är helt rätt.. stå på dej!
Å du, du några rader längre upp som tycker att inte andra ska betala för hennes (hon som ska operera sig) kalas.. Undra va du själv gjort för andras skattepengar, de är jag RÄTT nyfiken på, för vet du dom som gapar mest det är dom som brukar vara värst!! Tack för mej! |
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Junior Member
Reg.datum: May 2010
|
Som bastiat uttryckte det:
”staten är den stora illusion där alla tror sig kunna leva på andras bekostnad” Däremot är det rätt att utnyttja systemet så mycket som möjligt eftersom man är tvungen att vara med i det och betala skatt, vare sig man vill eller inte... -- sexleksaker
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:46.

)
Linjär visning