Gå tillbaka   Forum om plastikkirurgi & kosmetiska behandlingar > AVDELNINGAR > Plastikkirurgi > BRÖSTKIRURGI > Bröstförstoring

Bröstförstoring Förstoring av bysten med implantat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2010-03-29, 14:05   #1 (permalink)
Member
No Avatar

Reg.datum: Mar 2010
Standard Någon som har, eller tänker op olikstora bröst?

Äntligen har jag fattat beslutet att korrigera mina bröst. De har alltid varit olika stora. Skiljer sig strax under en kup storlek men det har alltid varit enkelt att dölja. För några år sedan gick jag ner i vikt och kände därefter att det syntes mer på brösten. De hänger mer nu...

... och jag har äntligen tagit det stora beslutet att låta "korrigera dem". Jämna ut storlekarna och gå från B-Ckupa till D på båda brösten.

Vill dock gärna ha lite mer kött på benen och hoppas ni kan hjälpa mig. Finns det någon mer här inne med detta lilla problem, som har eller tänkt tanken att åtgärna?

Mvh Marizza

Marizza är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-03-31, 09:03   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Jag funderar också!

Hej! Jag har precis samma problem som du. Har alltid haft olika stora bröst, och faktiskt accepterat det men så såg jag (bara för någon vecka sedan) att det blivit värre. Ena är A-kupa och andra B-kupa. Bara det hade inte stört mig så mycket, men så är det bröstet som är B-kupa tyngre och har börjat "hänga" och pekar neråt.
Blev så otroligt ledsen när jag såg det. Jag förstår ju att det inte kommer bli bättre, utan bara sämre med åren.

Så därför funderar jag med på att fixa till detta. Hur tror du dom gör? Jag antar att man lägger i protes i båda? Men det ena kommer ju antagligen att fortfarande hänga lite. Hur är det för dig?

/ Julia

Svara med citat
Gammal 2010-03-31, 11:11   #3 (permalink)
Member
No Avatar

Standard

Hejsan! Ska ringa och boka konsultation idag, så jag meddelar dig gärna sen vad hon berättar för mig om hur de gör. Jag tror att det går att ordna med lyft också om man inte vill lägga in silikon i brösten.

Mvh

Marizza
Svara med citat
Gammal 2010-04-01, 07:22   #4 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Hej, men vad spännande!
Vart har du tänkt att gå någonstans?
Lycka till!

/ Julia

Svara med citat
Gammal 2010-04-06, 14:40   #5 (permalink)
Member
No Avatar

Standard 21/4

Har tid för konsultation på Strandkliniken nu den 21/4. Ska bli spännande o se vad de säger. Lite nervös men förväntansfull =D
Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 03:25   #6 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Hej! Hur gick det för dig på konsultationen? Är nyfiken på hur dom har tänkt att gå till väga...

/Julia

Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 08:00   #7 (permalink)
Member
No Avatar

Standard Datum för OP är klart!

Jag måste säga att det känns jättebra! Även om dr först tyckte att jag kunde lägga i en 450cc... På lilla mig! Tänk er, jag är 157cm och vägen 48-50kg. Lite för mycket i min smak. Men sen när vi kom till 350cc blev jag nöjd.

Så nu, eftersom mina är olika stora och tydligen inte alls i så stor omfattning som jag alltid tyckt och känt så blir det 325 och 350.

Min sambo, som direkt kläckte ur sig:
- va sjutton! Ska du göra olika??
- men älskling. Mina tuttar är olika!

Han hade inte märkt skillnaden. BEfriande. Men jag ser! Och dessutom längtar jag tillbaka till CD-kupa igen där jag var för några år sen. Nu har jag AB...

Att gå på konsultation är helt klart värt! Ett proffs som pratar om just dina tuttar och hur de kommer se ut, hur det går till och så.

Det 12/5 så är det min tur! Ooooh jag längtar!

Mvh

Marizza
Svara med citat
Gammal 2010-05-15, 21:30   #8 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Hur gick operationen? Jag ska opereras på standkliniken om 2 dagar. Är jättenervös, men jag längtar. Mina bröst är oxå olika, så jag ska ha 375 och 400cc i mina.

Svara med citat
Gammal 2010-05-16, 11:23   #9 (permalink)
Member
No Avatar

Standard Klart!

Jag opererades i onsdags. Det gick jättebra! De är väldigt gulliga på Strandkliniken och jag var en av dem som inte mådde särskillt dåligt efter op. Viktigt är att räkna med det värsta! Så blir du inte rädd, om du har ont eller mår dåligt när du vaknar.

De 4 kommande dagarna har jag haft lite ont. Känns som en grym träningsvärk i brösten och eftersom man är ordentligt lindad så är det ett konstant tryck över brösten. Känns bättre när man rört på sig så rekommenderar korta promenader.

Nu, den 4:e dagen har jag äntligen fått duschat OCH sett mina tuttar! De är stora och svullna! För min del hoppas jag de blir mindre när svullnaden lägger sig för just nu känns de enorma. Oya sa att det skulle bli en b-kupa. Just nu är de garanterat en D! Återbesök på torsdag så tills dess har jag nog vant mig. Känns ändå bra, och imorgon är det dags att jobba igen.

Har du några fler frågor o funderingar får du gärna maila mig direkt på:
perfect_dangerous_beauty@hotmail.com

det är även min msn. alltid skönt att kunna bolla med frågor innan man ska opereras.

Mvh

Marizza
Svara med citat
Gammal 2010-05-16, 18:40   #10 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

Jag är så himla nervös inför operationen. Imorn gäller det.
Kommer nog lägga mig på operationsbordet och gråta över att jag inte vågar. Men samtidigt längtar jag.
Jag hade jätteont i mina bröst när jag slutade att amma och det blev mjölkstockning. Mina vänner säger att mjölkstockning gör mer ont, men jag förväntar mig det värsta iaf.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies