Gå tillbaka   Forum om plastikkirurgi & kosmetiska behandlingar > AVDELNINGAR > Plastikkirurgi > BRÖSTKIRURGI > Bröstförstoring

Bröstförstoring Förstoring av bysten med implantat.

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2007-03-26, 11:12   #1 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Mar 2007
Question Bröstimplantat släta eller strukturerade?

Hej, jag skall göra en bröstförstoring i maj (håller på och sparar ihop pengarna nu ). Problemet är bara att det är så mycket att tänka på och det är svårt att få raka besked. Jag har kommit fram till att jag vill lägga mina bröstimplantat bakom bröstmuskeln och att de skall innhålla 300cc saltlösning/st. Men jag är osäker på om jag skall välja bröstimplantat med slät eller strukturerad/sträv yta? Någon som vet vad som är bäst? Vad har ni själva? Hur har det funkat?

Mvh
A-C

Linslusen är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 15:00   #2 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Exclamation Ojämn yta bättre

Jag har hört att ojämn yta är bättre för att man då inte behöver massera implantaten på samma sätt.

jag har precis opererat mig och genomlider nu läkningen.

det var ingen som berättade HUR handikappad man blir efter operation.
man får inte lyfta armarna över 90 graders vinkel på en månad! Helst två...
detta innebär att man inte kan dra kläder över huvudet - jag som har långt hår har svårt att tvätta det och det är jobbigt att gå ut med hunden...

Jag säger bara: Be prepared. känns nog lättare när man vet... men din kirurg kanske har berättat?

Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 22:23   #3 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Mar 2007
Standard

Va!!

Detta hadde jag ingen aning om, kan det bero på var man för in inplantatet? i så fall hur gjorde du?
Linslusen är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-01-06, 17:10   #4 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Linslusen Visa inlägg
Hej, jag skall göra en bröstförstoring i maj (håller på och sparar ihop pengarna nu ). Problemet är bara att det är så mycket att tänka på och det är svårt att få raka besked. Jag har kommit fram till att jag vill lägga mina bröstimplantat bakom bröstmuskeln och att de skall innhålla 300cc saltlösning/st. Men jag är osäker på om jag skall välja bröstimplantat med slät eller strukturerad/sträv yta? Någon som vet vad som är bäst? Vad har ni själva? Hur har det funkat?

Mvh
A-C
Hejsan på dig

Tycker du ska gå in på sidan Qvinna.se och läsa om allt i plastik väg och operationer
MVH Anne
Anne är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-01-07, 13:03   #5 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Bröstimplantat

Linslusen jag har samma problem som du..problem kanske jag inte ska säga.. men jag funderar på samma saker.
har du fått veta mer? någon som har gett dej bra tips?

Svara med citat
Gammal 2009-01-21, 19:28   #6 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

koksalt finns bara med slät yta. Det säga att texturerad yta minskar risken för kapselbildning men vetenskapliga undersökningar visar att med dagens coheisva gel implantat är risken inte särskilt stor att drabbas ändå.

Svara med citat
Gammal 2009-01-27, 12:06   #7 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Jag läste

Jag läste hur man gått igenom en massa vetenskapsartiklar om släta och texturerade implantat på en kliniks hemsida. Tydligen blir det mer kapsel med släta implantat men skillnaden är inte stor.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies