Gammal 2007-03-26, 19:30   #1 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard 2-barnsmor

Hej!

Jag är en ensamstående mor och börjar bli trött på det. Efter 2 barn är jag inte riktigt nöjd med mitt utseende. Har länge funderat på en bröstoperation men vet inte riktigt vilken. Tror det skulle räcka med att lyfta brösten, men måste erkänna att jag är nyfiken på ett bröstinplantat. Är lyft en enklare operation en inplantat, är det mycket större risk att något går fel?

Tack på förhand

Svara med citat
Gammal 2007-03-26, 20:05   #2 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Mar 2007
Thumbs up Bröstlyft eller bröstförstoring

Hej, gud va roligt med någon i precis samma sits som mig (nästan). Jag har själv fått barn och hunnit med både ett bröstlyft och en bröstförstoring. Jag gjorde mina operationer i två omgångar, bröstlyft först. Lyftet var enligt min Kirurg mindre riskabelt eftersom man inte sätter in något i kroppen. När man gör en bröstförstoring lägger man ju in implantat och då finns ju alltid risken för kapselkontraktur mm.

Om du skall göra både lyft och förtoring beror väl på hur mycket du har idag antar jag. Mina bröst var både små och hängiga. I vissa fall kan man fylla ut hänget med implantat så att man inte behöver lyfta. Jag kan i alla fall säga att jag är mycket nöjd, värt varaenda öre!
Maggan är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 09:28   #3 (permalink)
liza
Gäst
No Avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
Hej!
Jag är en ensamstående mor och börjar bli trött på det.
Tack på förhand
Du kanske inte riktigt tänkte på vad du skrev men första meningen i ditt inlägg gör mig orolig.
Skall du göra ett bröstlyft skall du göra det i första hand för din egen skull, för att du skall må bra och vara nöjd med din kropp.

Om du sedan med ditt nya självförtroende skulle hitta någon att leva med så grattis.
/liza

Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 13:31   #4 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Hyckleri

Citat:
Ursprungligen postat av liza Visa inlägg
Du kanske inte riktigt tänkte på vad du skrev men första meningen i ditt inlägg gör mig orolig.
Skall du göra ett bröstlyft skall du göra det i första hand för din egen skull, för att du skall må bra och vara nöjd med din kropp.

Om du sedan med ditt nya självförtroende skulle hitta någon att leva med så grattis.
/liza
Hej, liza du sätter fingret på en intressant fråga där. Finns det egentligen någon som utför ett ingrepp för sin egen skull? Handlar det inte alltid om att man gör ett ingrepp i förhoppningen om att omvärlden skall uppfatta en annorlunda? I så fall är argumentet jjag gör det för min egen skull ju inte annat än hyckleri. Svaret finns väl egentligen i frågan "-om du vore ensam på en öde ö men hade tillgång till en spegel, skulle du då vilja göra ett ingepp?"
/Amina

Svara med citat
Gammal 2007-04-21, 20:14   #5 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Cool Hmmm

När man gör en bröstoperation eller skönhetsoperation över huvud taget så är det (hoppas jag ialla fall) för ens egen skull. Jag ska göra en bröstförstoring om ca en månad. När jag berättade det för min bror tyckte han att det var oerhört onödigt och sa att jag va fin som jag är. Men även att killar inte bryr sig om bröststorleken på tjejer. Jag försökte då förklara för honom att jag inte bryr mig om vad dom tycker är fint och inte. Det som spelar roll är ju vad jag tycker eftersom det är jag som ska leva med dom.
Självklart vill man ju att omgivningen ska tycka att man är fin osv. Men i det stora hela är det jag som ska vara nöjd och ingen annan.

/Elin

Svara med citat
Gammal 2007-04-22, 19:54   #6 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Post ung tjej

Hej .
Jag är 18 år och har funderat ett bra tag på att göra en bröstförstoring.
Är inte nöjd med mitt utseende och har små bröst.
Jag vet att en bröstförstoring skulle förbättra mitt självförtroende en anning.
Men när man är så ung,ska man då göra en förstoring? Med tanke på att man har långt kvar i livet att leva och man är förmodligen med om mycket ,på arbetsväg osv ..
sen om man gör en bröstförstoring,kan man då betala en summa först ,sedan ta resten på en avbetalning?

//Hejsvejs

Svara med citat
Gammal 2007-04-28, 09:34   #7 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Thumbs up Bröstförstoring - ålder och avbetalning.

Hej, visst kan du göra en bröstförstoring i din ålder men det finns vissa nackdelar, i första hand graviditet. Som du vet förändrar den kroppen en hel del och även brösten så det bästa är att vänta tills efter man fått (alla) sina barn.

Rent fysiskt finns det dock inget hinder med att utföra en bröstförstoring innan graviditet. Det påverkar inte ammning eller så om du väljer att placera implantaten bakom bröstmuskeln.

Angåående avbetalning så har de flesta kliniker samarbete med finansbolag (Medical Finance, Humanfinans etc) genom vilka du kan delbetala din bröstförstoring. Du måste dock vara kvalificerad för lån d.v.s inga betalningsanmärkningar och viss inkomst.

Lycka till!

Svara med citat
Gammal 2007-06-07, 15:29   #8 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard Bröststorlekens betydelse

Citat:
Ursprungligen postat av Oregistrerad användare Visa inlägg
När man gör en bröstoperation eller skönhetsoperation över huvud taget så är det (hoppas jag ialla fall) för ens egen skull. Jag ska göra en bröstförstoring om ca en månad. När jag berättade det för min bror tyckte han att det var oerhört onödigt och sa att jag va fin som jag är. Men även att killar inte bryr sig om bröststorleken på tjejer. Jag försökte då förklara för honom att jag inte bryr mig om vad dom tycker är fint och inte. Det som spelar roll är ju vad jag tycker eftersom det är jag som ska leva med dom.
Självklart vill man ju att omgivningen ska tycka att man är fin osv. Men i det stora hela är det jag som ska vara nöjd och ingen annan.

/Elin
Min rent personliga åsikt är att killar bryr sig lika lite eller mycket om bröststorlek som tjejer bryr sig om snoppstorlek. Sen är ju bröstens form, fasthet, och placering ochså viktiga faktorer när det kommer till utseendet på bröst.

Själv kan jag villigt erkänna att ett par fylliga, lagom stora och välformade bröst utan tvekan bidrar till en kvinnas attraktivitet. Jag tror att väldigt många killar skriver under på det....

Men som sagt, brösten är en attraktivitetsfaktor bland väldigt många. En person med i övrigt alldagligt utseende och en blek personlighet riskerar efter en bröstförstoring att bara bli "ett par snygga bröst" vilket bara är tragiskt.

Kram på er!//Andreas

Svara med citat
Gammal 2007-06-15, 14:50   #9 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Smile

Hej halka in här av en slump. Det jag kan säga är att om man är förälskad spelar inte brösten någon roll, MEN nu är jag sedan en tid singel och kan bara säga att det går inte att låta bli att inte bli upphetsad av stora fasta bröst vet inte varför men man måste bara titta.

Svara med citat
Gammal 2007-06-17, 09:27   #10 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Standard

[QUOTE=Oregistrerad användare;39]Hej .
Jag är 18 år och har funderat ett bra tag på att göra en bröstförstoring.
Är inte nöjd med mitt utseende och har små bröst.
Jag vet att en bröstförstoring skulle förbättra mitt självförtroende en anning.
Men när man är så ung,ska man då göra en förstoring? Med tanke på att man har långt kvar i livet att leva och man är förmodligen med om mycket ,på arbetsväg osv ..
sen om man gör en bröstförstoring,kan man då betala en summa först ,sedan ta resten på en avbetalning?

jag funderar på att göra en bröst förstorning och bröst lyft.. ända sen jag fick bröst så har dom alltid hängt.. har haft väldigt stora bröst. vägde 50 kg var 162 lång och hade dd kupa.. fick barn å ammade och nu är det bara 2 påsar.. visst dom hänger lika mycke som innan. mina bröst hänger så mycket som 17 cm om du mäter under bröstet.. :S min kille säger att dom är jätte fina men jag vet att han bara säger så för att göra mig glad.. men jag mår sååå dåligt över dom. kan inte ens se mig i spegeln utan bh utan att jag mår dåligt.. och sen så har jag inte heller råd att göra dom här ingreppen men jag har hört att man kan få hjälp av vårdcentraler om man mår dåligt över dom. däremot så kan man ju inte bara gå dit å säga att jag vill ha en bröst förstorning gratis tex utan du måste ju ha bra skäl.. hmm men tänk om man får mer barn? blir dom likadana igen? skulle oxå vilja om man fick göra på avbetalning om man inte kan få hjälp..

mvh anonym

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies