|
|||||||
| Bröstlyft Bröstlyft som behandling vid bröstöverhäng. |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Gäst
|
Hej!
Jag är 18 år och har ändå sedan jag fick bröst haft komplex över hur hängiga de är. Har vart hos läkare på bedömning och det är stor risk att jag får operationen betald, men jag är så orolig över ärren! De kommer då lyftas med "ankarärr", någon som har erfarenhet? Hur synliga är era ärr?? |
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Junior Member
Reg.datum: Nov 2008
|
Hej!
Jag har genomgått en bröstreducering av samma typ som du beskriver! Jag blev sååå nöjd, då jag hade 80H i bh-stl. nu har jag en stor C. Mina bröst är rejält lyfta och jättefina och väldigt fasta! gjorde min operation för ca tre månader sedan. Ärren finns såklart kvar. men det runt bröstvårtan och det som sedan går rakt ner har blivit nästan omärkliga. Jag hade en väldigt skicklig kirurg på karolinska som gjorde ett bra jobb! Jag vet att om man vill bli av med sina ärr efter olika saker, så finns det en klinik i sthlm som är specialicerade på det. Jag har besökt dem för andra ärr, och fått dem väldigt fina, nästintill osynliga! Jag kan absolut rekomendera dem. Gå in på www.shama.se så kan du kolla mer. Jag vet inte något annat ställe som gör liknande ärr-reducering. Hoppas det va till nån hjälp! ps. Kirurgen sydde mina bröst noga med närmare 300 stygn... men ALLT syddes lixom från "insidan" så jag har INGA märken efter stygn alls! har såklart snittens ärr, men inte några från stygnen. Stygnen går bort av sig själv med tiden Ds |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
Reg.datum: Jul 2009
|
Hej jezzz80!
Jag har ett ärr i ansikte ca 5 cm lång. Den är bara en månad gammal och har lite märken efter stygn och betydligt mindre snittens ärr. Jag funderar på att göra en ärrbehandling hos www.shama.se. Undrar om jag måste vänta ett tag till tills hela läkningsprocessen klar. Vad kan ungefär en sådan behandling i så fall kosta. Använder de laser eller? |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Junior Member
Reg.datum: Jun 2010
|
Jag har inte jätte stora bröst typ 75-C/D men skulle gärna vilja lyfta dem. Vill uppnå effekten att man kan gå i tröjor, kläningar utan b-h och de ser bra ut. (bröstvårtan pekar rakt ut och inte nedåt). Har sätt så himla mycket fula ankar ärr, och vill hellst undvika det ingreppet, därför har jag tänkt på att om man förstår brösten lite med något hårt silikon matrial, borde det då inte öppna den önskade efekten jag vill ha? Utan att dem blir för stora. Vill absolut inte ha större än D kupa, så man får nog max lägga in 200g 150g...
Någon som vet om de är möjligt att lyfta brösten igenom förstoring av hårt matrial? |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Member
Reg.datum: Sep 2010
|
Hehj
![]() Jag har precis samma storlek som du och samma "problemm". Tänkte i början bara lyfta brösten, men det tror jag kommer att lämna stora ärr och det vill man helst slippa. Då bestämmde jag mig att göra en föstoring, samma som du, inte mer är D kuppa. Det kommer inte att lämna så särre ärr än vanlig bröstförstoring. Jag tycker bara att det beror på hur pass mycke de "hänger". Kanske vi båda två behöver lyft MED förstoring, då är det bäst att bara boka kosultationen och få reda på det. Det kommer jag att göra iaf. Var tänkte du gå? Själv kommer jag att gå till Citadellkliniken. Läste jätte mycket om de och tycker om den "jävla bh:n" man får hos de är bra, för brösten ser mer naturliga ut och inte som ballonger. Hör gärna av dig, vi har liksåm samma dilemma:-)) Kram |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:03.

Linjär visning