Gammal 2009-02-25, 15:49   #1 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Reg.datum: Feb 2009
Standard bröstlyft

jag är en tjej som vill lyfta mina bröst. de är väldigt tomma, slappa och fulla med bristningar. de har aldrig sett normala ut och jag mår så himla dåligt av det. de är små egentligen, har väl inte mer än A-kupa så jag förstår inte varför jag måste se ut såhär. Är det bara vid väldigt stora bröst som man kan få hjälp via landsting med betalning? Det kostar ju en del och om jag ska operera mig måste jag börja samla först i flera år.

Egentligen skulle jag bara vilja ta bort dem helt och hållet, så man slipper det här. men det går ju inte. jag vill inte må dåligt över det här längre, det går ut över alla jag tycker om, inte bara mig själv. Jag gråter varje dag och hatar mig själv, så jag måste göra det här.

tjej88 är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-02-25, 20:00   #2 (permalink)
Member
No Avatar

Thumbs up Hej Tjej88

Jag förstår dig. Har samma problem. Fast jag har en kupa på 75D. Men den fyller jag mest med skinn.Mina bröst är tomma men har fyllning ner till. Mina bröstvårtor pekar neråt. Jag köpte min första Bh när jag var 11 år.Har aldrig haft bröst som suttit på plats och aldrig varit nöjd med dom. Har haft svårt att visa mig naken även för mina närmaste.Jag har även 2 barn, efter att ha ammat dom är det knappt ngt kvar, förutom det som finns längst ner i mina hängbröst.Jag har funderat många år på att genomgå ett bröstlyft men aldrig kommit till den punkt att jag kännt mig 100% redo. Men i Nov förra året tog jag kontakt med Sofia hemmet i Sthlm. träffade en sköterska och skulle senare boka en tid dill läkaren. Det tog 3 månader innan jag vågade. Ville knappt visa upp mina bröst.Men bemötandet var helt otroligt! Allt föll på plats och för första gången i mitt liv förstod jag hur dåligt jag mått över detta och undrade varför jag inte bestämde mig tidigare. Men bättre sent än aldrig. Jag ska inte lägga i något bara lyfta upp bysten och flytta/minska vårtgården.Träffade läkaren förra Måndagen och ska Nu opereras den 9/3. Känns som mitt bästa beslut någonsin förutom mina barn så klart Ja visst kostar det, vet inte om du pluggar el jobbar men sök lite på priser o kolla ialla fall. där jag gör mitt lyft verkar det vara dyrt, men jag tog ett lån till detta och det kommer jag aldrig ångra. Jag finns här för dig om du vill prata. Inte min mening att skriva en hel bok till dig. Men förstår precis hur du mår, är ju i samma båt!!

Kramar Zara
Zara är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-15, 13:45   #3 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Standard

Jag skaffade också min första BH tidigt, typ vid nio års ålder. Då var brösten ganska stora, men sen gick jag ner lite i vikt. Inte så mycket liksom, kanske från 59 till 52. Nu ser brösten inte kloka ut överhuvudtaget, och som det känns nu skulle jag aldrig mer kunna visa mig naken för någon. Inte ens jag själv vill ju se på mig. Eftersom jag var så ung när jag började växa hann inte huden med riktigt och jag fick bristningar. Det skulle väl inte göra mig så mycket så länge som brösten såg normala ut, men nu har jag bara bristningar och de där hudpåsarna liksom .

Det är så jobbigt att veta hur jag ser ut, och att jag aldrig kan hitta en BH ens som passar eller gör att brösten åtminstone ser bra ut när man har den på sig.

Just nu varken studerar jag eller jobbar, men har räknat lite på att jag skulle kunna ha sparat ihop tillräckligt med pengar för operation till hösten 2010.

Även om jag liksom i huvudet har bestämt mig för att operera mig så kan jag inte släppa det här ens för ett tag. Tänker ibland att jag skulle fokusera på resten av kroppen som jag faktiskt kan påverka utan pengar, börja träna lite mer och slimma till sig lite. Men det tankesättet fungerar liksom inte. Det känns som om en operation är ljusår bort. Ibland tänker jag att de inte ens skulle kunna fixa till mina bröst så de ser någorlunda bra ut. Men det borde de ju egentligen, hoppas jag. Det är ju sånt de gör.

Har du gjort din operation än?
Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 21:58   #4 (permalink)
Oregistrerad användare
Gäst
No Avatar

Unhappy

[QUOTE=tjej88;1137]jag är en tjej som vill lyfta mina bröst. de är väldigt tomma, slappa och fulla med bristningar. de har aldrig sett normala ut och jag mår så himla dåligt av det. de är små egentligen, har väl inte mer än A-kupa så jag förstår inte varför jag måste se ut såhär. Är det bara vid väldigt stora bröst som man kan få hjälp via landsting med betalning? Det kostar ju en del och om jag ska operera mig måste jag börja samla först i flera år.

Egentligen skulle jag bara vilja ta bort dem helt och hållet, så man slipper det här. men det går ju inte. jag vill inte må dåligt över det här längre, det går ut över alla jag tycker om, inte bara mig själv. Jag gråter varje dag och hatar mig själv, så jag måste göra det här.

Hej på dig.

Jag har samma problem som dig. Har lite större bröst dock ( 75 D)
Jag är 21 år gammal och har sedan väldigt tidig ålder jojo bantat vilket har påverkat mina bröst till det negativa. Har först tänkt på att man ska vara nöjd med det man har och inte riskera att sina bröst kan bli missbildade efter en operation men nu börjar jag bli väldigt trött på dessa osexiga och liggande brösten. Det är tråkigt att det ska behöva kosta så mycket men om man kan ju alltid ta lån eller spara som in i. Min plan är att ha pengarna sparade lagom till nästa höst. Hoppas!! Jag hoppas också att det löser sig för dig.

Svara med citat
Gammal 2009-03-25, 12:28   #5 (permalink)
Junior Member
No Avatar

Standard

Hej på dig.

Jag har samma problem som dig. Har lite större bröst dock ( 75 D)
Jag är 21 år gammal och har sedan väldigt tidig ålder jojo bantat vilket har påverkat mina bröst till det negativa. Har först tänkt på att man ska vara nöjd med det man har och inte riskera att sina bröst kan bli missbildade efter en operation men nu börjar jag bli väldigt trött på dessa osexiga och liggande brösten. Det är tråkigt att det ska behöva kosta så mycket men om man kan ju alltid ta lån eller spara som in i. Min plan är att ha pengarna sparade lagom till nästa höst. Hoppas!! Jag hoppas också att det löser sig för dig.[/QUOTE]

Hej!

Jag tänker som så att en operation i alla fall gör att brösten ser bättre ut än vad de gjorde innan. Jag har väldigt mycket bristningar på min byst, men hoppas att de efter en operation syns mindre, i och med att huden blir fastare. Dessutom kanske jag tänker mindre på det bara brösten får en bättre form. Så jag har bestämt mig för att göra en operation.

Men det är ju det där med pengar :S Jag tror att jag efter sommaren skulle kunna ha 20 000- 25 000 sparade. Men det räcker ju liksom inte. Får se hur det blir, om jag ska spara längre eller försöker låna. Nu när jag bestämt mig vill jag göra det så snabbt som möjligt. När man mår dåligt över det hela tiden så går tiden rätt långsamt, och ja, ett år. Det är rätt länge.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
You may post new threads
You may post replies