|
|||||||
| Bukplastik Avlägsnande av fett och överskottshud på magen samt uppstramning av framåtbuktande bukvägg |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
Reg.datum: Jan 2011
|
Hej på er!
Jag är som många andra helt ny i området. Tack vare er har jag läst mig till en del information och även provat konsultationer hos flera olika kliniker för att bilda min egen uppfattning. Jo, jag har varit runt en del. Jag kan börja med att berätta att jag har två kejsarsnitt med knappt tvåårs mellanrum. Jag gick upp 25-30 kg båda graviditeterna och barnen var väldigt stora dessutom. Jag har fått den "klassiska" hängmagen (funderar ännu på om någon ens är intresserad av att se min fula mage, därför lägger jag inte upp någon bild idag. Säg till isf). Nu har jag varit till dr Anders Liss på ArtClinic. Han var en trevlig man och professionell. Jag kände mig bekväm med honom. Han fotograferade min mage, visade bilder på andra magar och gav mig ett pris. Självklart efter vi pratat om mina förväntningar etc. 58 000 kr inkl fettsugning flanker. Jag var senare till Laser & Estetik där jag träffade dr Vilyam Melki. OBS, han är inte plastikkirurg. Han trodde att han skulle kunna laserfettsuga mig fin genom bara att ha sett bilder som jag mejlade till honom. Vid konsultationen visade det sig att det inte skulle gå. Stor bukplastik var det som gällde. Dem har inte kommit igång ännu med sin verksamhet med plastikkirurg. Han sade att han och en till skulle operera mig. Han passade dessutom på att snacka lite "skit" om andra kirurger. Oproffsigt tycker jag! Måste nämna att jag var till LiteAway också, ha ha. Han var helt hundra på att han kunde laserfettsuga min mage. Han är inte ens vanlig kirurg, utan en man som ville göra något annat (och tjäna pengar enligt mitt tycke). Vidare till dr Magnus Hober. 60 000 kr inkl fettsugning flanker + ev 2 dygns övernattning. Honom har jag inte träffat ännu! Sist nu till dr Örjan Gribbe som finns på Proforma Clinic. Tjejerna som bokade min konsultation sade till mig att det kostade 57 000 kr för stor bukplastik. Jag frågade självklart då om fettsugning flanker ingick. JA sa dem. När jag var dit så frågade jag igen samma sak. JA sa dem. Nej sa dr Gribbe. Av honom fick jag ett pris på 87 000 kr!! Först 97 000 kr men sedan gick han ner tio lax. Jag kände mig väldigt besviken. Jag tyckte också att dr Örjan Gribbe verkade ha lite hetsigt humör. Han verkar vara jätteskicklig absolut men jag kände mig inte tillfreds med honom. Nu har jag slängt iväg ett sista mail till dr Anders Liss på ArtClinic för att stämma av allt en sista gång innan jag bokar mig op där. Nu kan jag inte slänga ut mera pengar på konsultationsavgifter, phuuu! Förhoppningen är att operera mig inom 1 månad. Ska ringa hans koordinator Veronica imorgon och se hur hans schema ser ut. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Gäst
|
Snart ett år sedan ditt inlägg " Förvirrad 2011". Nyfiken på hur det gått !?
Har själv haft helt motsatt erfarenhet, därav nyfikenheten. Träffade A.Liss men blev sedermera varnad av en vännina som fettsugit sig hos han. Mejlade därefter dr Vilyam Melki, och fick ett preliminärt positivt besked men han ville träffa mig fysiskt innan han kunde ge klart besked. Hur som haver, 4 veckor senare låg jag på dr Melki's operationsbrits och fettsög mina gädd-häng! Klart godkänd kille ! Lugn, pratglad, omtänksam och engagerad. Sved en del under bedövningen, och gördeln var ett irritationsmoment, men på det hela taget betydligt mindre besvärligt än jag befarat. Min hängmage ( efter 4 graviditeter ) ville Dr Melki dock inte fettsuga, utan rekommenderade en bukplastik. Är jättenöjd med resultatet på mina armar men lite tveksam till var/vem jag ska låta göra bukplastiken. Vore schysst och höra om du " Förvirrad 2011" ( eller någon annan vänlig själ ) kan ge lite råd : ) |
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Kille, 16 år. Styrketränar & saknar bröstvävnad! Bröstimplantat! | Oregistrerad användare | Bröst - övrigt | 18 | 2011-04-30 15:06 |
| Improva någon? | Oregistrerad användare | Näsplastik | 0 | 2010-03-26 10:09 |
| Viktminskning & bröstförstorning | Oregistrerad användare | Bröstförstoring | 0 | 2009-01-18 14:44 |
| Gravid & bröstförstoring | linaw83 | Bröstförstoring | 2 | 2008-01-19 15:52 |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:06.

Linjär visning